سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان بیان داشت: نمایشگاه کتاب حوزوی و معارف اسلامی با ارائه خدمات خود، فرصتی را برای ارزیابی خلاءهای موجود در حوزه‌های پژوهشی و علمی فراهم می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط امروز دوشنبه(۲۶ شهریور) در افتتاحیه نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در مجتمع حوزوی آیت‌الله شاهرودی(ره) مشهد، در ابتدای سخنان خود پیرامون برگزاری نمایشگاه کتب حوزوی در مشهد گفت: نمایشگاه کتاب یک فرصت خدمت‌رسانی است، که با ارائه خدمات خود، فرصتی برای ارزیابی خلاءهای موجود در حوزه‌های پژوهشی و علمی را، فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط اضافه کرد: با توجه به نیازهایی که مطرح است، باید از تمام ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و مراکز پژوهشی برای تولیدات اسلامی استفاده نماییم، تا آثاری با قابلیت عرضه و استفاده فراهم گردد.

لزوم پویایی حوزه‌های علمیه

وی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه نباید به روش علمی سنتی اکتفا کنند، تصریح کرد: آن‌ها باید به‌طور مداوم در حال پیشرفت و گسترش باشند و هر روز به افق‌های جدید دست یابند همچنین با تحقیق علمی عمیق، باید ریشه‌های خود را حفظ و به نیازهای داخلی پاسخ دهند.

مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی همچنین به لزوم پاسخگویی حوزه‌های علمیه به نیازهای موجود در سطح ملی و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: در این زمینه، اقدامات و تولیدات زیادی در حوزه‌های علمیه صورت گرفته است.

وی نمایشگاه را فرصتی دانست تا ببینیم در چه موارد و عرصه‌هایی نیاز به کار و تلاش بیشتری وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک هفته وحدت بیان کرد: هفته وحدت به معنای پذیرش برخی اختلافات است، در حالی که باید بر اصول، عقاید و مبانی خود پایبند باشیم، اما این امر نباید مانع از حرکت به سمت وحدت شود، بلکه باید منافع و عزت مسلمانان را که به یقین در سایه این وحدت تأمین می‌شود، حفظ کنیم.

ضرورت وحدت در جهان اسلام

وی افزود: امروز در غزه جنایات هولناکی رخ می‌دهد و تنها تعداد کمی به کمک مردم مظلوم آنجا شتافتند. اگر وحدت و همبستگی بین ملت‌های مسلمان وجود داشت، نباید چنین رویدادهای گسترده‌ای رخ می‌داد.

تأثیر نبود وحدت بر جسارت دشمنان

مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: دشمنان تلاش کرده‌اند تمام قوانین و سازمان‌های بین‌المللی را به نفع خودشان سازمان‌دهی کنند و ما مسلمانان را، از حداقل‌ها محروم نمایند.

وی در پایان تصریح کرد: ما باید در مواقع بحرانی، عزت خود و دنیای اسلام را حفظ کنیم و این وضعیت ناشی از اختلافاتی است که دشمنان آن‌ها را تشدید می‌کنند، در حالی که زمینه‌های وحدت اسلامی کاملاً فراهم است.

لازم به ذکر است، نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی از ۲۶ شهریورماه آغاز و تا ۲ مهرماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha