سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی

حوزه/ سه کتاب «مسائل عشر یجب ان تُصحح»، «شخصیت متعادل» و «شرح جامع معانی باب‌های ثلاثی مزید» در نخستین روز از نمایشگاه کتب حوزوی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، صبح امروز در مراسم رونمایی از ۳ کتاب حوزوی «مسائل عشر یجب ان تُصحح»، «شخصیت متعادل» و «شرح جامع معانی باب‌های ثلاثی مزید» گفت: معانی ابواب از مباحث ارزشمند و مهم ادبیات عرب است که باید به‌درستی آن را درک نموده، چراکه در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی مانند فقه، اصول و تفسیر نیز نقش بسزایی دارد.

در ادامه حجت‌الاسلام رضا وطن‌دوست نویسنده کتاب «شخصیت متعادل» گفت: این کتاب ر ابتدا با عنوان «شخصیت متعادل و رفتار معتدل» در دانشگاه علوم اسلامی رضوی به صورت کتابچه پالتویی منتشر شده بود و تاکنون به چاپ نهم رسیده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت و اهمیت موضوع، در دوران همه‌گیری کرونا فرصت شد که در محتوای کتاب تجدید نظر نموده و آن را به لحاظ حجم و محتوا گسترش دهم، که نتیجه این بازنگری، اثری بود که حجم آن حدود ده برابر نسخه اولیه افزایش یافت.

حجت‌الاسلام وطن‌دوست گفت: پس از بازنگری، تصمیم بر آن شد که کتاب توسط دانشگاه رضوی به چاپ برسد، زیرا نسخه اول نیز توسط همین دانشگاه منتشر شده بود، و همچنین با توجه به فعالیت نویسنده در بنیاد پژوهش‌های اسلامی، گزینه‌هایی مانند چاپ در این بنیاد یا ارائه به حوزه علمیه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت، این کتاب تایید و به عنوان یک اثر فاخر منتشر شد، و محتوای کتاب شامل مباحث اخلاقی و عرفانی است که می‌تواند به عنوان یک منبع ارزنده برای پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه‌های اخلاق و عرفان اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محسن قانع، طلبه سطح چهار حوزه علمیه خراسان و دانشجوی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه رضوی، کتاب«شرح جامع معانی ابواب ثلاثی مزید» را تألیف کرده است.

وی که سابقه هشت سال تدریس در حوزه را دارد، در این کتاب به بررسی دقیق معانی ابواب ثلاثی مزید در زبان عربی پرداخته است.

حجت‌الاسلام قانع با تمرکز بر منابع متعدد عربی و فارسی، سعی نموده کاستی‌ها و سوالات موجود در این زمینه را برطرف کند، این کتاب با هدف ارائه درکی عمیق‌تر از معانی آیات و روایات تدوین شده است و به توضیح و تحلیل معانی مختلف افعال ثلاثی مزید، از جمله ابواب مشهور مانند افعال و تفعیل، پرداخته است.

کتاب «مسائل عشر یجب آن تصحح» نیز اثر آیت‌الله جعفر سبحانی به ۱۰ مبحث می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha