سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
نهمین نمایشگاه کتاب

حوزه/ مدیر مؤسسه فرهنگی علمی جبل‌الصبر به اهمیت و ضرورت برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه تأکید کرد و نمایشگاه کتاب را، بستری مناسب برای ترویج نقد و انتقاد علمی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل طباطبایی‌اشکذری در حاشیه نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، اظهار کرد: اهمیت و جایگاه برگزاری نمایشگاه کتاب حوزوی برای طلاب و علاقه‌مندان به کتب معارف بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهمیت کتاب در زندگی انسان‌ها بیان داشت: کتاب یکی از ابزارهای مهم انس انسان با محیط اطراف خود است و خداوند اراده نموده که انسان با کتاب بیش از هر چیز دیگری انس داشته باشد.

مدیر موسسه علمی فرهنگی جبل الصبر با تأکید بر اهمیت کتاب‌خوانی برای طلاب و جامعه خاطرنشان کرد: برای گسترش دانش در حوزه‌های علمیه، طلاب باید اهل مطالعه و کتاب‌خوانی باشند، جامعه‌ای که قرآن می‌خواند، در حقیقت جامعه‌ای کتاب‌خوان است و هویت طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه به درس خواندن، آموزش دادن، و یادگیری مرتبط است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فرصتی برای احیای هویت طلبه‌ها است، ابراز داشت: این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار جدید و قدیم را در موضوعات مختلف به نمایش می‌گذارد و نمایانگر تلاش‌های پژوهشی و آموزشی دانشمندان از گذشته تا حال است.

خطیب حرم مطهر رضوی حضور در نمایشگاه کتاب را فرصتی برای آشنایی با افکار و اندیشه‌های مختلف و خروج از حالت رکود خواند، و به اهمیت ترویج فرهنگ نقد و انتقاد علمی در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: نمایشگاه کتاب بستری برای ترویج نقد و انتقاد علمی است. وقتی کتابی نوشته می‌شود، وظیفه معلمان و دانش‌پژوهان نقد آن کتاب است و این امر به رشد علمی نیز کمک خواهد کرد.

وی در پایان به طلاب جوان توصیه‌ کرد: طلاب با حضور در نمایشگاه کتاب، تصمیم به نویسندگی بگیرند، چراکه نویسندگی می‌تواند با ثبت تجربیات شخصی مانند تجربه تبلیغی، تدریس و سایر تجارب آغاز شود، و اولین قدم برای نویسندگی، ثبت این تجارب است و جامعه به نویسندگان نوآور و جدید نیاز دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha