سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
نهمین نمایشگاه کتاب حوزه

حوزه/ نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در مجتمع حوزوی آیت‌الله شاهرودی افتتاح و تا دوم مهرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزای حوزه از مشهد، نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی، صبح امروز در محل مجتمع حوزوی آیت‌الله العظمی شاهرودی(ره) واقع در خیابان امام رضا(ع) آغاز به‌کار کرد و تا پایان روز ۲ مهرماه ادامه دارد.

مراسم افتتاحیه این رویداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان و جمعی از علما و اساتید این حوزه، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رضایی معاون علمی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «نمایشگاه‌ کتاب یک فرصت بسیار خوب برای کتابخوان‌ها است تا از تازه‌ترین آثار مطلع شوند»، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، عرصه‌ای برای فعالیت‌های علمی خروجی محور است، تا فعالیت‌های علمی حوزه‌های علمیه را به همه مخاطبان نشان دهد.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه گفت: نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی نیز بر اساس اسناد بالا دستی و سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان، نظام جامع پژوهش و برنامه‌های کلان پژوهشی در ۹۵ غرفه و ۲۰ هزار عنوان کتاب طرح‌ریزی شد.

حضور ده ناشر بین‌المللی در نمایشگاه

معاون علمی حوزه علمیه خراسان گفت: ناشرین داخلی عمدتا از استان خراسان رضوی، تهران و قم هستند و حدود ده ناشر بین‌المللی هم امسال در نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: خدماتی که امسال به پژوهشگران ارائه می‌شود به صورت هدفمند و بر اساس رتبه‌بندی است که تاکنون ۱۵۰۰ نفر از پژوهشگران اقدام به ارسال رزومه خود نمودند که در پنج قالب رتبه‌بندی و متناسب با این رتبه‌بندی خدماتی دریافت خواهند کرد.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده در این نمایشگاه، یادآور شد: ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه نیز بر اساس آئین‌نامه نمایشگاه آثار خود را با تخفیف حداقل ۱۵ درصدی ارائه خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی، ضمن دعوت از عموم دانش‌پژوهان، طلاب و دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه و همه علما و فضلای حوزوی برای بازدید از این نمایشگاه، ابراز کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتقاء فرهنگ پژوهش و زمینه‌سازی برای عرضه آثار علمی مؤسسات و مراکز علمی کشور مرتبط با نیازهای علمی و پژوهشی دانش‌پژوهان، حوزویان، اساتید و نخبگان در این عرصه، معرفی تازه‌های نشر و حمایت از مؤلفان و ناشران علوم و معارف دینی مدنظر بوده که در قالب برپایی نمایشگاه می‌توان حوزه علمیه خراسان را به عنوان نهاد علمی، فرهنگی و پزوهشی فعال در کنار سایر کنش‌گران عرصه پژوهش و دانش معرفی کرد.

گفتنی است، در کنار برگزاری نمایشگاه، ۱۲ نوع برنامه متنوع شامل اجرای طرح تأسیس یا تجیهز کتابخانه‌های تخصصی، اجرای بیستمین دوره طرح اهدای کتاب(اهدای دانایی با توزیع قریب به ۱۰ هزار جلد کتاب)، توزیع بُن خرید کتاب به پژوهشگران، اساتید و طلاب، نشست‌های علمی، ارائه مشاوره‌های پژوهشی، رونمایی از تازه‌های نشر، معرفی کتاب و کتب برگزیده فراخوان‌های آثار پژوهشی، معرفی ناشران نمایشگاه، استودیو تخصصی نمایشگاه، ارائه کتب کودک و نوشت افزارهای ایرانی اسلامی و ملزومات آموزشی، گفت‌وگوی علمی با علما و اساتید دروس خارج حوزه و معرفی فعالان حوزوی در عرصه بین‌الملل، همزمان با این رویداد بزرگ علمی فرهنگی اجرا می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha