شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
نهمین نمایشگاه کتاب

حوزه/ رئیس اداره زیرساخت‌های پژوهشی حوزه علمیه خراسان گفت: طلاب و اساتید تا سقف ۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان و پژوهشگران حوزوی تا سقف ۳/۵۰۰/۰۰۰ هزار تومان می‌توانند از نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی رایگان خرید کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحسن میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد گفت: نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی هر ساله، همزمان با شروع سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، با هدف تأمین کتب درسی، کمک‌درسی و مطالعاتی حوزویان و تجهیز کتابخانه‌های مدارس علمیه به منابع علمی و همچنین ترویج فرهنگ کتابخوانی، دایر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز حوزه علمیه خراسان با مشارکت نهادهای همسو همچون آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در مشهد مقدس، بُن‌کارت حمایتی برای طلاب، اساتید و پژوهشگران این حوزه در نظر گرفته است، افزود: برای طلاب در سطوح مختلف دو نوع بن تخفیف ۵۰۰ هزارتومانی و یک میلیون تومانی با تخفیف ۵۰ درصد ارائه می‌گردد که با تخفیف ۱۵ درصدی از سوی ناشران نمایشگاه، در مجموع با ۶۵ درصد تخفیف کتب مورد نیاز خود را تهیه می کنند.

وی افزود: برای اساتید حوزه نیز، بُن‌های تخفیف یک میلیون تومانی با ۷۰ درصد تخفیف ارائه خواهد شد که با محاسبه تخفیف ۱۵ درصدی ناشران، از تخفیف ۸۵ درصدی برخوردار می‌شوند.

حجت‌الاسلام میرزاده اضافه کرد: برای ممتازین تحصیلی سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ همان بن‌طلبگی با تخفیف ۶۰ درصد در نظر گرفته شده که با تخفیف ۱۵ درصدی ناشران، در مجموع با ۷۵ درصد خرید می‌کنند، همچنین اساتیدی که در ارزیابی آثار پژوهشی یا در کرسی‌های علمی حوزه همکاری داشته‌اند و برترین‌های رقابت‌های نخبگانی بوده، بن کارت استادی با ۷۵ درصد تخفیف دریافت خواهند کرد و در مجموع با تخفیف ناشران با ۹۰ درصد تخفیف کتب مورد نیاز را خریداری خواهند کرد.

رئیس اداره زیرساخت های پژوهشی با بیان اینکه خدمات ویژه در این نمایشگاه برای پژوهشگران در نظر گرفته شده است که بر اساس رتبه بندی بُن‌کارت رایگان دریافت خواهند کرد، گفت: رتبه ۱، بن کارت ۳/۵۰۰/۰۰۰ تومانی، رتبه ۲ بن کارت ۳/۰۰۰/۰۰۰ تومانی، رتبه ۳ بن کارت ۲/۵۰۰/۰۰۰ تومانی، رتبه ۴ بن کارت ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومانی، رتبه ۵ بن کارت ۱/۰۰۰/۰۰۰ تومانی و رتبه ۶ و برگزیدگان رتبه ۱ تا ۳ فراخوان های آثار پژوهشی حوزه بن کارت ۵۰۰/۰۰۰ تومانی تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه ملاک رتبه بندی پژوهشگران، ثبت سوابق رزومه در پرتال طلبگی می‌باشد، گفت: با توجه به اینکه در استان خراسان ۴۰ هزار حوزوی داریم اما با توجه به‌ محدودیت اعتبار،‌ تنها برای ۹۵۰۰ نفر بن در نظر گرفته شده است. لذا اولویت با کسانی است که به صورت حضوری و شخصا با همراه داشتن کارت شناسایی ملی به نمایشگاه مراجعه می‌کنند و بن خرید به واسطه داده نخواهد شد.

حجت‌الاسلام میرزاده بیان داشت: هر سال در حاشیه برگزاری نمایشگاه، برنامه‌های متنوع و خدمات ویژه‌ای همچون اجرای طرح تأسیس یا تجیهز شش کتابخانه‌ تخصصی، اجرای بیستمین دوره طرح اهدای کتاب(اهدای دانایی با توزیع قریب به ۱۰ هزار جلد کتاب)، توزیع بن خرید کتاب به پژوهشگران، اساتید و طلاب، نشست‌های علمی، ارائه مشاوره‌های پژوهشی، رونمایی از تازه‌های نشر، معرفی کتاب و آثار برگزیده فراخوان‌های آثار پژوهشی، معرفی ناشران نمایشگاه، استودیو تخصصی نمایشگاه، ارائه کتب کودک و نوشت افزارهای ایرانی اسلامی و ملزومات آموزشی و گفتگوی علمی با علما و اساتید دروس خارج حوزه و معرفی فعالان حوزوی در عرصه بین الملل، همزمان با این رویداد بزرگ علمی فرهنگی برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان به همت معاونت علمی این حوزه از ۲۶ شهریور تا ۲ مهرماه در مجتمع حوزوی آیت الله شاهرودی(ره) واقع در خیابان امام رضا(علیه‌السلام) کوچه ۱۹ و یا از طریق چهار راه دانش، کوچه آیت الله مصباح (ره) ۴، با ارائه ۲۰۰۰۰ عنوان کتاب از ۱۴۰ ناشر مطرح کشوری و نمایندگان ناشران بین المللی در مدت زمان زمان هشت روز از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است؛ علاقه‌مندان به اخبار و رویدادهای علمی پژوهشی می‌توانند با عضویت در کانال رسمی معاونت علمی حوزه علمیه خراسان به نشانی http://eitaa.com/joinchat/۱۸۴۶۰۱۸۰۸۲C۰۶۷d۴۹۱c۵f از تازه‌ترین اخبار پژوهشی و رویدادهای علمی مطلع شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha