شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
اجرای طرحِ مسجدی «مرزبانان فرهنگ» در مناطق مرزی خراسان شمالی

حوزه/ طرح بزرگ استانی «مرزبانان فرهنگ» با همراهی کانون‌های فرهنگی هنری در روستاهای مناطق مرزی استان خراسان شمالی به مناسبت عید امامت امام عصر حضرت مهدی موعود(عج) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان شمالی؛ طرح بزرگ استانی «مرزبانان فرهنگ» که با هدف ارتقاء فعالیت های فرهنگی در روستاهای مرزی استان خراسان شمالی با محوریت مسجد و فعالان کانون های مساجد تدوین شده، اجرای آن به طور رسمی آغاز شد.

دست اندرکاران اجرای این طرح در حوزه فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان، با همراهی حجت الاسلام عباس سرشته معاون فرهنگی اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان، در برخی روستاهای مرزی و در جمع اهالی مسجد حاضر شدند و در خصوص نحوه اجرای طرح فوق گفتگو کردند و ظرفیت های اجرا در این مناطق بررسی شد و کانون های مساجد آن اعلام آمادگی کردند.

بر این اساس و در اولین قدم اجرا، نشست هایی فرهنگی با اهالی مسجد روستاهای مرزی سوخسو رحیمی، سوخسو انقلاب و آدینه قلی، راستقان در شهرستان مرزی راز و جرگلان برگزار شد و اهم طرح که در قالب آموزش و تربیت نیروهای هنرمند انقلابی و ارتقاء مهارت های زندگی در این مناطق توسط کانون های مساجد است تشریح شد.

۱۵ روستا در مناطق مرزی استان خراسان شمالی از جمله راز و جرگلان، فاروج و شیروان، با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد این مناطق در اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی طرح «مرزبانان فرهنگ» مشارکت می کنند.

بر این اساس طرح فوق که از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی ارائه و توسط قرارگاه شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت و اجرا می شود با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقاء فرهنگی منطقه است و برنامه های متنوعی از جمله تشکیل و تقویت گروه های سرود، گروه های نمایشی، موضوع آموزش مهارت های زندگی، کارآفرینی، آموزش سواد رسانه و... بر اساس نیاز فرهنگی و آموزشی منطقه با محوریت مساجد این نقاط استان هم اکنون در حال اجراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha