چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
رییس سازمان حج و زیارت

حوزه/ رییس سازمان حج وزیارت با اشاره به اعزام زائران عمره مفرده، توصیه هایی را در خصوص بهره مندی معنوی و همچنین رعایت قوانین کشور میزبان مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سید عباس حسینی صبح امروز در آیین بدرقه زایران عمره مفرده حج ۱۴۰۳ در ترمینال سلام ضمن تبریک ایام ولادت نبی اکرم(ص) امام صادق(ع) و هفته وحدت، یاد و خاطره تمامی شهدا و دلاورمردان و همچنین شهدای منا را در آستانه هفته دفاع مقدس و سالگرد عروج شهدای منا را گرامی دانست.

وی با بیان اینکه ۱۷ وزارتخانه، نهاد و دستگاه مختلف در کشور برای خدمت رسانی به زایران با سازمان حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری همکاری دارند گفت :از همه این دست اندرکاران و همچنین همراهی و همکاری دستگاه‌های کشور میزبان به ویژه وزیر حج و عمره عربستان تقدیر می کنیم.

رییس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه تمامی امکانات اجرایی اعم از حمل و نقل ، اسکان، تغذیه و تدارکات و ... برای زایران عمره فراهم آمده است گفت: خدا را شاکریم که افتخار خادمی زایران عزیز نصیب ما شده و در این راستا تمامی امکانات اجرایی برای خدمت رسانی مطلوب مهیا گشته است.

حسینی تصریح کرد :دو نکته مهم وجود دارد که زایران عمره مفرده باید بدان توجه داشته باشند ؛ نخست بهره مندی از فضای موجود در سرزمین وحی است که عزیزان می بایست قدر لحظه لحظه حضور در مدینه منوره و مکه مکرمه را بدانند و از آن استفاده نمایند چه بسا افرادی که فقط یکبار بدین سفر مشرف می شوند.

وی افزود: نکته دیگر اهتمام و احترام به قوانین کشور میزبان می باشد که زایران عزیز می بایست آن را مدنظر قرار دهند زیرا به مثابه نمایندگان و سفیران مردم کشورمان محسوب می شوند و نمادی از فرهنگ و انقلاب ایران اسلامی می باشند.

حسینی با اشاره به تقارن اعزام کاروان‌های عمره با ماه ربیع الاول، هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم گفت: سعی کردیم نخستین پرواز نیز نماد اتحاد و وحدت باشد و به همین منظور کاروان‌هایی از اهل سنت و اهل تشیع در کنار یکدیگر به شهر پیامبر اعزام می شوند.

گفتنی است، اعزام زایران عمره مفرده ۱۴۰۳ امروز ۲۸شهریورو با اعزام کاروان‌های استانهای کردستان و تهران از ترمینال سلام کلید خورد و حدود ۲۷۰ نفر از زایران عازم مدینه النبی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha