یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی، گفت: سفر رئیس جمهور ایران به عراق، حامل تشکر رهبر معظم انقلاب اسلامی از ملّت عراق، موکب های حسینی و دولت عراق در زیارت اربعین است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم فاطمیه ایراد شد، در خصوص سفر مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران به عراق گفت: سفر رئیس جمهور ایران به عراق، حامل تشکر و قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی از ملّت عراق، موکب های حسینی و دولت عراق در زیارت اربعین است.

وی افزود: ما همچنین از برادرانمان در ایران به خاطر حمایت هایی که به ویژه در نبرد با داعش به ما داشتند، تشکر می کنیم.

امام جمعه نجف اشرف بر روابط محبت آمیز بین ملت ایران و عراق و وحدت منافع، وحدت دین و وحدت مذهب تأکید کرد و گفت: ما در مقابل استکبار جهانی در یک سنگر هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در مورد جنگ اسرائیل نیز با اشاره به اینکه جنگ غزه وارد دوازدهمین ماه خود شده است، بر پایداری مقاومت، آگاهی ملّت های اسلامی، فروپاشی داخلی اسرائیل و کوتاهی کشور های عربی تأکید کرد.

وی ادامه داد: حمایت آمریکا و جهان از رژیم اسرائیل با وجود همه کشتارها همچنان ادامه دارد.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص اوضاع جهان بیان داشت: طبل جنگ در آمریکا، جایی که جنگ های داخلی، تظاهرات و حملات شدیدی در جریان است، کوبیده شده است و آمریکا ضعیف شده است و ترامپ با جنون خود آن را به ورطه خواهد کشاند.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی گفت: شیعیان حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) را با حضور یک میلیون زائر برگزار کردند و از دیروز وارد مرحله غیبت صغری حضرت بقیة الله الاعظم (عجّل الله تعال فرجه الشریف) شدیم و این مرحله نیابت خاصّه است، بعد از آن مرحله وارد مرحله غیبت کبری شدیم که مرحله نیابت عامّه است و نمی دانیم کی به پایان می رسد و از خداوند تعجیل در فرج را مسئلت می جوییم.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی همچنین از زحمات نهادهای امنیتی و خدماتی و موکب های حسینی در انجام موفقیت آمیز زیارت میلیونی سامرا تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha