دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 16, 2024
مطیعی

حوزه/ نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان در نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش استان سمنان و ائمه جمعه و مدیران حوزه‌های علمیه استان که در شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم، مأموریت اصلی تمام انبیا بویژه پیامبر اسلام(ص) تبلیغ دین است که یک امر فرهنگی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان در نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش استان سمنان و ائمه جمعه و مدیران حوزه‌های علمیه استان که در شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم، مأموریت اصلی تمام انبیا بویژه پیامبر اسلام(ص) تبلیغ دین است که یک امر فرهنگی محسوب می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با اشاره به فرازی از زیارت اربعین گفت: در این زیارت شریف می‌خوانیم «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَهِ وَ حَیْرَهِ الضَّلَالَهِ» که این گزاره نشان می‌دهد کار حضرت سیدالشهداء(ع) نیز فرهنگی و تبلیغی بوده است.

وی با بیان اینکه مأموریت تمام ائمه معصومین(س) فرهنگی و تبلیغی بوده است، افزود: امام عصر(عج) نیز قلوب انسانها را هدایت می‌کند که مبنای آن دانش و معرفتی است که ایشان به علوم مختلف دارند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: حضرت صادق(ع) فرمود علم ۲۷ جزء است که تا پیش از ظهور فقط ۲ قسمت آن به مردم می‌رسد و ۲۵ جزء دیگر با ظهور حضرت آشکار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به روایتی از امام محمد باقر(ع) گفت: به فرموده ایشان، خداوند دست مبارک امام زمان(عج) را بر سر بشریت می‌گذارد تا عقل انسان‌ها کامل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان، به تلاش دشمن برای «مَهدی هراسی» اشاره کرد و افزود: دشمنان شبانه‌روز با انتشار شبهات و شایعات در حال بمباران عقاید و اندیشه‌ها هستند تا نسل جوان کشور از جمله دانش‌آموزان عزیزمان را هدف قرار دهند.

وی با طرح این نکته که هرکس باید در شرایط امروز وظیفه خود را تشخیص دهد و به آن عمل کند، اظهار کرد: معلمین و اساتید مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید اولویت‌های فرهنگی و تبلیغی خود را در ادامه ماموریت انبیا و ائمه و صالحین شناسایی کنند که نخستین مورد آن ایجاد انگیزه برای کسب علم و دانش در بین جوانان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای پیشرفت علمی کشور ادامه داد: موضوع مهم دیگر، ارتقای سطح ایمان، اراده و باور جوانان است که بهترین الگو برای این امر شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی بویژه شهدای دانش‌آموز هستند لذا همانطور که جوانان را با قرآن و اهل بیت(س) آشنا می‌کنیم باید آنان را با شهدا نیز آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، کشف استعدادها را یکی دیگر از ماموریت‌های انبیأ بویژه رسول اکرم(ص) دانست و گفت: پیامبر آمده است تا غل و زنجیر را از اندیشه انسان‌ها جدا کند و زمینه رشد و تعالی آنها را فراهم کند لذا همه ما باید استعدادیابی را مورد نظر قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان توجه به موضوعات تربیتی به موازات مباحث آموزشی را وظیفه مدیران نظام آموزشی و تربیتی ایران دانست و افزود: هر گامی که برای تربیت نسل جوان که آینده سازان کشور هستند برداریم نزد خداوند متعال مأجور خواهد بود.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اهمیت اقامه نماز به موازات خودداری از شهوات و تمایلات نفسانی گفت: اقامه نماز به معنای حقیقی کلمه و رعایت تقوا نسبت به شهوات، می‌تواند به آراسته شدن جامعه به اخلاق اسلامی منجر شود.

وی حفظ عفاف و حجاب در بین معلمان و مربیان را عاملی مهم در تربیت دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: یکی دیگر از انتظارات مهم از معلمان و مربیان آن است که همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نسبت به تربیت جوانان مؤمن و متدین انقلابی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش پایانی سخنان خود مجموعه آموزش و پرورش را یکی از بازوان امام جامعه مسلمین برای هدایت مردم نامید و گفت: امروز حوزه‌های علمیه یا به تعبیری سربازخانه‌های امام زمان(عج) نیازمند حضور جوانان و نوجوانان خوش‌فکر و مستعد برای ترویج ارزش‌های والای الهی و اسلامی هستند که امیدواریم مسئولان آموزش و پرورش به آن توجه نمایند.

گفتنی است در این نشست مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش استان، رئیس ستاد اقامه نماز استان، مدیران حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان و نیز ائمه جمعه سرخه و شهمیرزاد دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف بیان کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha