سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌ مقدم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت بنیاد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند الگوی نشر قرآن و معارف آن باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌ مقدم در مراسم پنجمین جشنواره قرآن و عترت با اشاره به آیات پایانی سوره حشر که توسط قاری قرائت شد، گفت: مفهوم این آیات در حقیقت مجموعه جهان‌بینی، معارف‌ دینی و اعتقاد به خداست، زیرا شرایط رسیدن به خدا و مجموعه‌ای از معارف را در اختیار انسان قرار می‌دهد.

وی افزود: این آیات، روش رسیدن به خدا را بیان می‌کند، در این آیات بیان می‌شود که اگر می‌خواهید به خدا برسید، در ابتدا باید به خودتان برسید و خودتان را فراموش نکنید، پس اگر خودتان را فراموش کردید، خدا را فراموش می‌کنید.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شعر مولانا در همین زمینه گفت: مولانا در بیتی می‌سراید: (گر نخواهی خود فراموشت شود، یاد او کن، یاد او کن، یاد او) و به عبارتی دیگر، مفهوم انا لله و انا الیه راجعون است که انسان را به خدا می‌رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با بیان اینکه فرق است بین کسانی که تقوا پیشه می‌کنند با دیگران، ادامه داد: اگر می‌خواهید به یکتاپرستی برسید، وجودتان باید صاف و مطهر شود تا نور الهی در آن بتابد، بنابراین قلب خود را خاشع کنید، اگر قرآن قلب شما را خاشع کند به راه‌های رسیدن به خدا می‌رسید.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه قرآن شما را به شاهراه اصلی هستی هدایت می‌کند و به سمت تعالی و بهشت می‌برد، یادآور شد: وقتی انسان مقابل عظمت الهی قرار گرفت خود به خود سر تعظیم فرود می‌آورد، قرآن سرشار از معارف الهی است آن هم در این عصر و زمان که هزاران مانع مقابل چشمان ما قرار می‌گیرد تا ما نتوانیم نور حق را ببینیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha