پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 5, 2024
مادر شهیدان والامقام «احمدی»

حوزه/ «ام‌لیلا احمدی» مادر بزرگوار شهیدان «طاهر و محمدحنیفه احمدی» به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، ام‌لیلا احمدی مادر بزرگوار شهیدان «طاهر و محمدحنیفه احمدی» دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر مطهر مادر شهیدان والامقام احمدی، همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع)، از میدان امام خمینی شریف‌آباد(روبروی بانک تجارت) به سمت مزار شهدای شریف‌آباد تشییع و به خاک سپرده شد.

در پی درگذشت مادر این شهیدان بزرگوار، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، این ضایعه‌ غم‌بار را تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای ایشان، رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزندان شهیدش و برای بازماندگانش صبر و اجر مسئلت کرد.

گفتنی است شهید طاهر احمدی، دوم فروردین ماه سال ۱۳۴۰ در روستای چاله از توابع شهرستان قزوین به دنیا آمد، پدرش حسن نام داشت و کشاورز بود. این شهید بزرگوار به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و هفدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شکم شهید شد.

همچنین برادرش شهید محمدحنیفه، سوم شهریور ماه سال ۱۳۴۱ در روستای چاله به دنیا آمد، تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. وی از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، بیستم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ سه روز پس از شهادت برادرش در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و مزار هر دو شهید در زادگاهشان واقع است.

در بخشی از وصیت‏نامه شهید محمدحنیفه احمدی آمده است: «پدر و مادر عزیز و اهل خانواده محترم، برای من گریه نکنید چون کسی نبود که برای سرورم حسین(ع) مجلس ختمی بگیرد، برایم مجلس ختم بگیرید و برای مظلوم کربلا گریه کنید».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha