جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
کد خبر: 1181187
۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
حسینی همدانی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه امروز باید در مقابل مسائل فراوان داخلی و خارجی هم بصیر بود و هم صبور، گفت: در برابر دشمنانی که قصدشان نابودی و ریشه‌کن کردن اسلام و شیعه است، باید استطاعت خود را بالا ببریم و صبوری کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شانزدهم شهریورماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج، ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع المولود، اظهار داشت: یکی از مناسبت‌های این ماه ۸ ربیع‌الاول شهادت مظلومانه امام جوان ما پدر بزرگوار امام عصر امام عسکری(ع) است که در دوره ۶ ساله امامتشان یا در حبس بودند و یا اگر آزاد بودند ممنوع‌الملاقات بودند و از معاشرت ایشان با دیگران جلوگیری می‌شد.

وی افزود: از جهات مختلف حکام بنی ‌عباس از وجود امام عسکری نگرانی داشتند چون شیعه قدرت زیادی پیدا کرده بود و علویان با رهبری امام قدرت پیدا کرده بودند که می‌توانستند به‌راحتی ریشه بنی‌عباس را بکنند.

وی ادامه داد: غیر از فعالیت‌های سیاسی امام و سخنرانی‌ها و اعزام مبلغین به اطراف بلاد اسلامی، شیعیان هم اموال فراوانی را در اختیار امام قرار می‌دادند که قدرت ساز بود.

امام‌جمعه کرج گفت: مسئله دیگری که باعث می‌شد حکام بنی‌عباس امام و شیعیان را در تنگنا قرار دهند احساس خطری بود که داشتند، چون می‌دانستند پدر آخرین حجت خدا که همه عالم را از عدالت پر می‌کند امام عسکری است، لذا طبق نقل سه نفر از خلفای عباسی درصدد کشتن حضرت بودند که در نهایت معتمد عباسی علیه‌اللعنه امام عسکری(ع) را توسط یکی از نزدیکانش با زهر مسموم کرد.

از علل اصلی غیبت امام زمان(عج) ، خشم خدا بر بندگان است

وی بابیان اینکه بعد از شهادت امام عسکری(ع) امامت حضرت ‌مهدی(عج) آغاز می‌شود، اظهار کرد: باید قدر امام و جایگاه امام را دانست و الا از وجودش محروم خواهیم شد.

وی ادامه داد: امام باقر(ع) فرمودند: «زمانی که خدای تبارک‌وتعالی بر خلقش خشم کند، ما را از مجاورت آن‌ها دور کند»، یعنی یکی از علل اصلی غیبت امام زمان (عج)، خشم خدا بر بندگان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی، با بیان اینکه دعا برای فرج بدون عمل قطعاً تأثیری ندارد، ابراز کرد: امام رضا(ع) فرمودند: «کسی که بی‌عمل دست به دعا بردارد، خودش را مسخره نموده است». اگر در دوره غیبت برای فرج امام عصر دعا می‌کنیم باید فعالیت عملی برای ظهور هم داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مکتب تربیتی اهل‌بیت(ع) انسانِ جهان‌وطنی تربیت می‌کند، اظهار کرد: امام عصر منجی همه جهان است، نمی‌شود امام ما امام جهان و تمام ملیت‌ها و زبان‌ها و اقوام باشد و بخواهد تغییرات در جهان به وجود بیاورد ولی ما که دوستدار و عاشق او هستیم جهانی فکر نکنیم.

نفهمیدن جایگاه امامت، عامل محرومیت از امام است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، بابیان اینکه نباید در شناخت امام و شناساندن امام کوتاهی داشت، گفت: خدای تعالی نعمت امام را در اختیار مردم قرار داده است، اما مردم با نوع عملکردشان و نحوه برخورد با امام موجبات طولانی‌تر شدن غیبت را فراهم می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه نفهمیدن جایگاه امامت، عامل محرومیت از امام است، اظهار کرد: عده‌ای از شیعیان به امام عسکری نامه نوشتند: مبالغی که خدمت شما فرستادیم، کجا خرج شده؟ حضرت در جواب نوشت: چطور شما من را امام می‌دانید و این سؤال را می‌کنید؟ همین رفتار باعث شد که وسط اتاق پرده انداختند تا دیگر حضرت را نبینند و امام از پشت پرده جواب شیعیان را می‌دادند که این‌چنین غیبت از دوران امام عسکری(ع) آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی تصریح کرد: در زمان خود امام عصر هم محرومیت و غیبت به بالاترین درجه رسید و اگر ما قدر نعمت را ندانیم و شکرگزاری درست نداشته باشیم این غیبت و دوره انتظار طول خواهد کشید.

امروز باید در مقابل مسائل فراوان داخلی و خارجی هم بصیر بود و هم صبور

وی با تأکید بر اینکه همراهی و معیت با امام، بصیرت و صبوری می‌خواهد، گفت: امام عسکری(ع) فرمود: «مهدی من در این امت، به‌مثابه خضر(ع) است»، در قصه حضرت خضر که حضرت موسی طلب همراهی با ایشان را داشت، خضر(ع) پاسخ داد: «تو نمی‌توانی چون استطاعت در بصیرت و صبر نداری»، از اینجا وظیفه ما معلوم می‌شود که در دوران غیبت باید استطاعت خودمان را هم در جهت صبر و هم بصیرت بالا ببریم.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید در مقابل مسائل فراوان داخلی و خارجی هم بصیر بود و هم صبور، ابراز کرد: در برابر دشمنانی که قصدشان نابودی و ریشه‌کن کردن اسلام و شیعه است، باید استطاعت خود را بالا ببریم و صبوری کنیم.

امام جمعه کرج بابیان اینکه شهیدان غزه از ۴۰ هزار نفر شهید گذشت اما مردم صبور غزه همچنان بعد از ۱۱ ماه ایستاده‌اند و دشمن خود را بیچاره کرده‌اند، یادآور شد: صهیونیست‌های بیچاره که دائماً جنگ را گسترش می‌دهند و این روزها کرانه باختری را وحشیانه تخریب می‌کنند و دنیای انسان‌نما هم تماشا می‌کند، اگر امروز جنگ را کنار هم بگذارد در هر دو صورت بازنده است.

وی ادامه داد: حرکت اعتراضی که در داخله سرزمین‌های اشغالی به وجود آمده و فروپاشی درونی صهیونیست‌ها را جلو انداخته و امنیت داخلی آنان را به خطر انداخته، نتیجه صبر و مقاومت جبهه مقاومت است و به گفته خودشان فروپاشی از درون محقق شده و ان‌شاءالله نتیجه نهائی بسیار نزدیک است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: خودشان می‌گویند سرطانی که اسرائیل داشته دیگر راهی برای درمانش نیست و این بیماری با سامانه گنبد آهنین یا دیوارهای حائل یا بمب‌های هسته‌ای نیز درمان نمی‌شود.

مجامع بین‌المللی چون وامدار صهیونیست‌ها هستند، اقدام جدی ندارند

وی بابیان اینکه مجامع بین‌المللی چون وامدار صهیونیست‌ها هستند اقدام جدی ندارند، اظهار کرد: چون صهیونیست‌ها فشل بودند، جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی را درباره خود می‌بینند و هر نوبت جنایت جدیدی مرتکب می‌شوند، متأسفانه تا سازمان ملل و مجامع بین‌المللیِ ازاین‌دست، وامدار صهیونیست‌ها هستند و مثل گوینده خبر، دائم جنایات اتفاق افتاده را گزارش می‌کنند و تأسف می‌خورند و اقدام جدی ندارند و عملاً نشان می‌دهند که ذلیل سیاست‌های آمریکا و بعض قدرت‌ها هستند، کاری از پیش نخواهد رفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز به واقعه ۱۷ شهریور سال ۵۷ اشاره کرد و یادآور شد: یکی از روزهای تاریخ‌ساز دوره معاصر، ۱۷ شهریور سال ۵۷ است که معروف به جمعه سیاه شد و حضرت امام از آن به «ایام ‌الله» تعبیر کردند که این ایام آدم سازند و نباید از یادها بروند.

وی تصریح کرد: حضرت آقا دربیانی فرمودند: «ببینید دشمن روی چه چیزی حساس است، روی همان مطلب متمرکز شوید»، لذا در بحث جهاد تبیین باید ببینیم نقاط تمرکز دشمن کجاست و به چه چیزی اولویت داده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه در سال‌های اخیر به تطهیر دوران تاریک و سیاه پهلوی و طاغوت خیلی پرداخته می‌شود و القاء می‌کنند که انقلاب ثمره‌ای نداشته است، تأکید کرد: باید این دوره را شفاف و صریح بخصوص برای نسل جوان تبیین و روشن کرد، روز ۱۷ شهریور به تنهایی جنایات ضد انسانی شاه و از طرف دیگر مقاومت و ایستادگی و شجاعت ملت ایران در مقابل ستمگران تا رسیدن به اهداف بلند اسلامی و انسانی را گزارش می‌کند.

وی با بیان اینکه ابعاد جنایات شاه و مزدورانش علیه مردم کامل تبیین نشده و غیر از مستند ۵۰ دقیقه‌ای جمعه سیاه که در سینماهای اروپا و آمریکا هم پخش شد، دستگاه‌های مربوطه کار فاخر و اثرگذاری تولید نکرده‌اند، ادامه داد: بااینکه قطعه ۱۷ بهشت‌زهرا(س)، مدفن بدن مطهر شهدای آن روز است، اما سلطنت‌طلبان و خط تطهیر پهلوی با فریب‌کاری تلاش می‌کنند القاء کنند که اصلاً کشتاری در آن روز نبوده است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ۱۵۶ روز بعد از ۱۷ شهریور حکومت پلید شاهنشاهی با همت مردم و رهبری حضرت امام(ره) ساقط شد، گفت: مقدمات فرار شاه را همین روزها فراهم کرد و حوادث همین روز انسجام ارتش را به هم ریخت و در مقابل مردم ناتوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه مردم انقلابی ایران تا به امروز از شعارهای انقلاب که ‌مهم‌ترین ‌آن ‌استکبارستیزی ‌و لعن ‌بر شیطان ‌بزرگ ‌آمریکاست دست نکشیده‌اند، بیان کرد: به فضل الهی از آن روز تا امروز باوجود سختی‌ها و مشکلات فراوانی که مستکبرین فراهم کرده‌اند، در اراده محکم مردم انقلابی ایران خللی وارد نشده و حتی در دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن مصمم‌تر شده‌اند، نشانه آن نیز این است که هنوز دشمنان انقلاب به اشکال مختلف مشغول توطئه و شیطنت هستند و مردم هم برای حفظ دستاوردهای انقلابشان در صحنه حضور دارند و از استقلال خود دفاع می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی به سالگشت وفات شخصیت انقلابی و بصیر این خطه آیت‌الله سید محمود طالقانی اشاره کرد و گفت: درباره ایشان من از کلام حضرت آقا وام می‌گیرم که فرمودند: «آقای طالقانی اهل فکر نو، بر محور دین و با تمرکز بیشتر بر روی قرآن و نهج‌البلاغه بود». بعد اضافه می‌کنند: «لکن همه‌ ابعاد شخصیت آقای طالقانی بُعد روشنفکری دینی نیست، یک بُعد مهم بُعد مبارزه است». یا فرمودند: «واضح بود که آدمی اهل درد بود و می‌خواست مبارزه کند، لذا تبعات مبارزه را هم قبول کرد، ‌ زندان افتاد، واقعاً مؤمن بود. آن‌وقت همین ایشان در مقابل امام تواضع می‌کردند، من تواضع ایشان را در مقابل امام دیدم، هم در غیاب امام، هم در حضور امام».

وی در ادامه به آیت‌الله مدنی دومین شهید محراب نیز اشاره کرد و یادآور شد: درسی که ما از آیت الله طالقانی و همین‌طور از آیت‌الله مدنی دومین شهید محراب می‌گیریم، که هم برای روحانیت و هم برای مردم الگوست، ولایت‌پذیری و اخلاص در انجام وظائف، ندیدن خود و خدمت متواضعانه به مردم است.

وی ابراز کرد: شهید مدنی هم عالم بود و هم عامل، شخصیت خودساخته با قوت روح، عقیل، بصیر، دشمن‌شناس و سریع‌الانتقال، شجاع و صریح‌اللهجه بود و یکی از کسانی بود که در نجف اعلام کرد امام مرجعیت دارد و اعلم است، بااینکه کار سختی بود.

امام جمعه کرج اظهار کرد: حضور ایشان و کنترل فتنه خلق مسلمان در تبریز ولو با به خطر انداختن جان، از برجستگی‌های زندگی ایشان است.

مسکن‌های کوچک صدمات و لطمات جبران‌ناپذیری به فرهنگ اسلامی و به بافت اجتماعی خواهد زد

وی به ساخت و کلنگ زنی مسکن‌های کوچک اشاره کرد و گفت: چند وقت قبل کلنگی را در همین منطقه البرز جهت مسکن کوچک زدند، به نظر می‌رسد باید دقت بیشتری شود و تجدیدنظری صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: خیلی روشن است که این کار صدمات و لطمات جبران‌ناپذیری به فرهنگ اسلامی و به بافت اجتماعی خواهد زد و حتی مشکلات اقتصادی به وجود می‌آورد که بخواهند خانه‌های ۲۵ متری و ۳۰ متری بسازند با آن جهاتی که می‌خواهد در آن رعایت شود.

وی یادآور شد: رئیس‌جمهور دائم به بحث کارشناسی تأکید می‌کند، لذا توصیه می‌کنیم در این کار مجدداً تجدیدنظر شود و کارشناسی دقیقی شود، قطعاً لازمه این کار، کارشناسی دقیق و همه‌جانبه است، واقعاً این کار فرهنگ و دین جامعه و مسائل مختلف اجتماعی را برهم خواهد زد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha