یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
دهقان

حوزه / بازیگر سینما و تلویزیون گفت: برای ساخت یک اثر دینی نیاز نیست به مناسک توجه شود بلکه بیشتر مواقع پیام‌های اخلاقی و دینی باید در بطن داستان جاری باشد.

جعفر دهقان؛ بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: فیلم‌های دینی کارهایی هستند که در آن ارزش‌های اخلاقی مورد توجه قرار گرفته است برای همین تصویرگری از این موضوعات در کارهای نمایشی باید با زندگی امروز جامعه عجین باشد منظور اینکه پیام‌ها در قالب داستان‌های امروزی به مخاطب منتقل شود.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که صرفاً برای ساخت یک اثر دینی نیاز نیست به مناسک توجه شود بلکه بیشتر مواقع پیام‌های اخلاقی و دینی باید در بطن داستان جاری باشد. لازم به ذکر است در قالب آثار تاریخی نیز می‌توان به مفاهیم دینی نظر کرد اما کارکرد تولیداتی که در آنها آموزه‌های اخلاقی در قالب داستان امروزی ارائه می‌شود، بیشتر است.

بازیگر فیلم «حمله به اچ ۳» تاکید کرد: وقتی در فیلمی می‌خواهیم درباره مذمت دروغ حرف بزنیم پرواضح است باید تاثیرات منفی این کردار زشت را در زندگی امروز نشان دهید. این اتفاق نیز نباید به صورت شعاری و کلیشه بیان شود. برای رهایی از این معضل بهترین پیشنهاد غنای فیلمنامه است چون اثری که در بحث سناریو کیفیت داشته باشد مطمئناً در ساختار نیز امتیازات لازم را خواهد داشت.

دهقان تاکید کرد: فیلم‌های خانوادگی بهترین محل برای پرداختن به آموزه‌های دینی است فیلم خانوادگی نیاز جامعه امروز است برای پرداختن به یک خانواده مطلوب ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی بهترین مسیر است، متاسفانه در برخی تولیدات نمایشی شاهد سبک زندگی هستیم که با فرهنگ بومی و دینی ما همخوانی لازم را ندارد. همین موضوع روی کیفیت و تاثیرگذاری اثر تاثیرات منفی خواهد داشت.

این بازیگر اظهار کرد: در سینمای دفاع مقدس بهترین الگوهای رفتاری را شاهد هستیم زیرا رزمندگان اسلام با ایثار و از خود گذشتگی برای ما امنیت و آرامش به همراه آوردند این افراد نیز خانواده و زندگی داشتند ولی به واسطه ایمانشان جهاد در راه خدا را بالاتر از منافع شخصی دانستند زندگی این افراد باید در قالب آثار نمایشی ارائه شود.

وی در انتهای این گفتگو تاکید کرد: تولیداتی که در آنها مفاهیم اخلاقی و دینی ارائه می‌شود باید مورد حمایت قرار گیرد این حمایت از طریق نهادهای دولتی رخ دهد به ویژه در بحث اکران باید آثاری که مفاهیم دینی را مدنظر دارند از شرایط نمایش مطلوبی بهره برد تا در شرایطی که سینمای تجاری بر گیشه حکم فرماست، قربانی نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha