شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک گفت: امروز جنایت های رژیم نامشروع صهیونیستی با حمایتهای همه جانبه آمریکا انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی در خطبه های امروز نماز جمعه کهک و در ادامه مباحث مرتبط با فضلیت های اخلاقی به تبیین آثار شکر نعمت ها در آیات قرآن کریم و روایات معصومین (ع) پرداخت.

وی، دور شدن از عذاب الهی را اولین اثر شکرگزاری به درگاه پروردگار دانست؛ قرآن کریم در این رابطه می فرماید:«مَا یَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذَابِکُمْ إِنْ شَکَرْتُمْ وَآمَنْتُمْ ۚ وَکَانَ اللَّهُ شَاکِرًا عَلِیمًا»؛اگر شما سپاس گزارِ [نعمت هایِ بی شمارِ حق] باشید و ایمان آورید، خدا را با عذاب شما چه کار؟ خدا همواره پاداش دهنده و داناست.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی افزود: دومین اثر شکر نعمتها عبارت است از افزون شدن نعمت؛ امام صادق (ع) می فرمایند:«مَنْ اُعْطِیَ الشُّکْرَ اُعْطِیَ الزِّیادَةَ، یَقُولُ اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ: لَئِنْ شَکَرْتُمْ لاََزیدَنَّکُمْ»؛ کسی که توفیق شکر یابد، افزایش نعمت هم نصیب او خواهد شد خداوند متعال می فرماید: اگر سپاسگزای کنیدزیاد خواهم کرد.

وی بیان داشت: سومین اثر سپاسگزاری در برابر نعمتهای الهی این است که انسان شکرپیشه، محبوب پروردگار متعال می گردد؛ امام سجاد (ع) می فرمایند:«اِنَّ اللّه َ یُحِبُّ کُلَّ قَلْبٍ حَزینٍ وَ یُحِبُّ کُلَّ عَبْدٍ شَکورٍ»؛ خداوند هر قلب محزون و هر بنده شکرگزار را دوست دارد.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه از اقدامات و خدمات دولت شهید رئیسی (ه) در استان و شهرستان تقدیر و از رئیس جمهور محترم و وزیر کشور خواست تا با انتخاب مدیران لایق استانی زمینه را برای تداوم این اقدمات ارزنده فراهم بیاورند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها ضمن اشاره به سالروز قیام خونین 17 شهریور و جمعه سیاه ۱۳۵۷ این واقعه تاریخی را سندی بزرگ بر جنایات رژیم سفاک پهلوی دانست.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ادامه افزود: آن روز این نظام استکباری آمریکا بود که با حمایتهای خود زمینه را برای جنایات شاه خائن فراهم می کرد و امروز نیز جنایتهای رژیم نامشروع صهیونیستی با حمایتهای همه جانبه آمریکا انجام می شود.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه ضمن گرامی داشت روز سینما و اشاره به رشد سینمای پس از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امام خامنه ای (حفظه الله) سینمای مطلوب را دارای سه ویژگی متعهد بودن، دینی بودن و انقلابی بودن دانسته اند که مسئولان امر به ویژه وزارت ارشاد اسلامی باید در جهت نیل به این شاخصه های مهم تلاش مضاعف نمایند.

امام جمعه کهک در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک فرارسیدن ماه ربیع از فعالیتهای چشمگیر هیئات مذهبی شهرستان در ماه های محرم و صفر تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha