یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
پیرحسین کولیوند

حوزه/ رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اوج مراجعه کننده‌های مراسم اربعین امسال به پایگاه‌های امدادی هلال احمر مربوط به گرمازدگی بود، گفت: در اربعین امسال یک مورد فوتی ناشی از گرمازدگی گزارش نشد و هیچ بیماری واگیرداری شایع نبود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، پیرحسین کولیوند، در نشست خبری تشریح خدمات امدادی و درمانی این جمعیت در اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، اظهار داشت: امدادگران هلال احمر در مراسم اربعین امسال علاوه بر خدمت‌رسانی به بیش از ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار زائر، ۴۸۶ مصدوم را به داخل کشور منتقل و ۸۷۸ بیمار را به بیمارستان‌های عراق منتقل کردند.

وی افزود: ۶ هزار امدادگر هلال احمر برای خدمات سلامت و امداد و نجات و ۲ هزار نفر برای طرح طبیب دوار در اربعین حسینی شرکت داشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امسال هیچ گونه کمبود دارو نداشتیم، گفت: قبل از آغاز مراسم اربعین، داروهای مازاد منازل را در پویشی جمع آوری کردیم و در اربعین استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه اوج مراجعه کننده‌های مراسم اربعین امسال به پایگاه‌های امدادی هلال احمر مربوط به گرمازدگی بود، اظهار کرد: در اربعین امسال یک مورد فوتی ناشی از گرمازدگی گزارش نشد و هیچ بیماری واگیرداری شایع نبود.

کولیوند، با اشاره به حضور ۲۰۰ دستگاه آمبولانس در این عملیات، خاطرنشان کرد: تمام مصدومان و بیمارانی که نیاز به اعزام از عراق به ایران را داشتند، با اتوبوس و آمبولانس به داخل کشور منتقل شدند.

وی اظهار کرد: بیش از هزار و ۷۰۰ پایگاه امداد و نجات در مسیر پیاده روی اربعین داشتیم و امدادگران در سریع‌ترین زمان ممکن در محل وقوع حوادث حاضر می‌شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: امسال برای اولین بار شناسایی اجساد زائران فوتی بر عهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر قرار داده شد تا این اجساد مطهر به مدت طولانی در داخل خاک عراق باقی نمانند.

وی با بیان اینکه درمانگاه‌های سطح یک، دو و سه را در نقطه صفر مرزی داشتیم، گفت: در نجف و کربلا ۴ بیمارستان و در کاظمین و سامرا بخشی از بیمارستان‌ها در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفتند.

کولیوند، یادآور شد: در ۲۸ صفر نیز ۵ هزار نفر از امدادگران هلال احمر به مدت ۷ شبانه روز در ۵ محور مشغول خدمات رسانی به زائران پیاده روی به سمت حرم امام رضا(ع) بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha