دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
تصاویر/ آیین تکریم و معارفه امام جمعه جم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: در حال حاضر سرعت رشد توسعه عمرانی و فرهنگی در شهرستان جم به اندازه شایستگی آن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شامگاه یکشنبه در آیین تکریم و معارفه امام جمعه جم، اظهار داشت: تمام منظومه عرصه پیشرفت خرد و کلان در نظام زیستی برای تسلط انسان بر پدیده‌های عالم وجود و بکارگیری آنها برای ایجاد یک زندگی آرام و متمدن و رشد یافته است تا خوب به شخصیت الهی خود بپردازد.

وی افزود: تمام پیشرفت‌های انسانی برای داشتن بستری پر از رفاه با حداکثر استفاده از زمان است که انسان دارای یک شخصیت متعالی و معنوی بالا شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه پیشرفت های تکنولوژی و عرصه تمدن گام اول برای رسیدن به کمال انسانی است، عنوان کرد: شخصیت والای انسان دارای ابعاد مختلف ایمان، تقوای رفتاری، بصیرت در عرصه معادلات و محاسبات سیاسی و همگرایی انسانی در جغرافیای زیستی برای سعادت در دنیا و رستگاری فرا دنیا است.

وی گفت: جوامع بشری در قدم اول پیشرفت متوقف شده و تمام نظام تمدنی را در استفاده از تمام پدیده‌های پیدا و پنهان جهان برای زیستن راحت می دانند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: تمدن آفرینی فوق العاده مهم است اما توقفگاه بشری نیست، بلکه گام اول برای قدم های دیگری است که تعالی انسانی را به دنبال دارد.

وی یادآور شد: نقش هادیان و مبلغان در تمدن زیستی و پردازش شخصیت انسانی بسیار مهم است، به همین خاطر نقش انبیاء، ائمه و روحانیت را در هر دو عرصه باید تعریف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: یک مصلح اجتماعی و شخصیتی مانند امام جمعه باید در عرصه علم روز صاحب اطلاع و برنامه باشد و فرصت ها را تقویت و نقاط ضعف را کاهش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: در حال حاضر سرعت رشد توسعه عمرانی و فرهنگی در شهرستان جم به اندازه شایستگی آن نیست.

وی تأکید کرد: مسئولین با برنامه دانش بنیان و زمان بندی ویژه و تأمین اعتبارات به امور مورد نیاز مردم بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بزرگان جم مایه افتخار ما هستند، بیان داشت: امام جمعه سابق جم از روحانیون با سواد و مردمی و دانشی استان هستند و امام جمعه جدید هم از دیار خود جم است و تجربه و سلیقه خوبی دارد و در متن مردم بوده و برای احیای شعائر دینی تلاش های زیادی داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم عسلویه و جم امام جمعه خود را پاس بدارند، گفت: امام جمعه وقتی جمعیت کنارش باشد معنا پیدا می کند، لذا قوام کار امام جمعه به حضور مردم در نمازجمعه و برنامه ها و همکاری با اوست.

به گزارش حوزه، در این آئین از خدمات حجت الاسلام محمد محمدی تکریم و حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد بعنوان امام جمعه جدید جم معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha