سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
غزه

حوزه/ انتقام خداوند متعال حتمی است و در این هیچ شکی نیست، اما حق تعالی مثل ما عجله ندارد، چون این مصیبت‌ها جزء همان امتحانات و ابتلائات سخت است. در این میدان جنگ، ظالم، مظلوم و کسانی که نظاره‌گر این جنگ هستند مورد امتحان الهی قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی به پرسشی در خصوص «چرایی صبر خداوند متعال در نابودی اسرائیل و عدم یاری به مردم فلسطین» پاسخ داد که تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

انتقام خداوند متعال حتمی است و در این هیچ شکی نیست، اما حق تعالی مثل ما عجله ندارد، چون این مصیبت‌ها جزو همان امتحانات و ابتلائات سخت است.

در این میدان جنگ، ظالم، مظلوم و کسانی که نظاره‌گر این جنگ هستند، همگی مورد امتحان الهی قرار می‌گیرند؛ بنابراین من و شما هم امتحان می‌شویم و چه بسا ما در این امتحان قبول نشویم.

اگر ما این ظلم را ببینیم و خم به ابرو نیاوریم، اگر این جنایات را ببینیم و فریاد و واکنشی در حد توان خود نسبت به این جنایات نداشته باشیم، در این صورت ما جزو همان دسته ظالمان خواهیم بود.

ممکن است ما به هر دلیلی نتوانیم کنار فلسطینی‌ها به صورت حضوری بجنگیم، اما کارهای دیگری از دستمان ساخته است و اگر همه مسلمانان فقط اسرائیل را تحریم کنند، قطعا در این صورت یهودیان اسرائیل از آن سرزمین خواهند رفت و در این صورت خود آمریکا و اروپا درخواست بازگشت مردم یهودی را خواهند داد.

وقتی مسلمانان این کار را انجام نمی‌دهند به این معناست که رفوزه شده‌ و شکست خورده‌اند.

خدای متعال بنا ندارد که کارهای او از مجاری غیرعادی محقق شود؛ «أبَی اللّه ُ أن یُجرِیَ الأشیاءَ إلاّ بِأسبابٍ»، یکی از اسباب جلوگیری از ظلم و نسل‌کشی صهونیست‌ها همین مسلمانان هستند.

همه مسلمانان حداقل باید در صحنه‌های مختلف این رژیم غاصب را محکوم کرده باشند.

ما جهاد فی سبیل الله از این بالاتر نداریم؛ دفاع از مسلمان زن، بچه، پیر و ناتوان بزرگترین مصداق جهاد است.

این صحنه از کارهای خداوند متعال برای افرادی که خوب امتحان می‌دهند و برای افرادی که رفوزه شده و ادعا دارند و عمل نمی‌کنند، امتحان بزرگی است.

«وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ، الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ، أُولَئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ/ آیات ۱۵۵، ۱۵۶ و ۱۵۷

کسانی که چون مصیبتی به آنان برسد می‏ گویند ما از آنِ خدا هستیم و به سوی او باز می‏ گردیم؛ بر ایشان درودها و رحمتی از پروردگارشان [باد] و راه‏یافتگان [هم] خود ایشانند؛ در حقیقت صفا و مروه از شعایر خداست [که یادآور اوست] پس هر که خانه [خدا] را حج کند یا عمره گزارد بر او گناهی نیست که میان آن دو سعی به جای آورد و هر که افزون بر فریضه کار نیکی کند خدا حق شناس و داناست.

این صحنه امتحان باید کاملا برگزار شده و این امتحان باید گرفته شود.

در کشور ما که بحمدالله مردم آشکارا در کنار ملت فلسطین هستند و هیچ کشوری به اندازه ایران عزیز، دولت و ملتی ندارد که در کنار هم، حامی مردم فلسطین بوده باشند.

همه ملت‌ها و دولت‌ها باید در کنار هم حامی مردم مظلوم فلسطین باشند تا ان‌شاالله این غده سرطانی از این سرزمین کنده شود.

برای دانلود صوت اینجا را کلیک کنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha