سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
منفرد

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر از فعالیت هزار و ۱۰۰ قرآن‌آموز این استان در زمینه آموزش حفظ قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جواد احمدی‌منفرد صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: حافظان قرآن زیر ۱۰ جز در استان بوشهر ۸۰۰ نفر و حافظان بالاتر از ۱۰ جز تا حفظ کامل در این استان ۳۰۰ نفر هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در خصوص فعالیت‌های انجام شده در این استان در حوزه امور قرآنی اظهار کرد: تعداد قاریانی که به صورت کلاسیک در حال حاضر در استان بوشهر مشغول به تلاوت قرآن هستند ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر هستند که در شهرستان‌های مختلف ساکن‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه حافظان قرآن زیر ۱۰ جز در استان بوشهر ۸۰۰ نفر مشغول به آموزش هستند، اعلام کرد: حافظان بالاتر از ۱۰ جز تا حفظ کامل در این استان ۳۰۰ نفر هستند.

وی با بیان اینکه 8 نفر از حافظان استان بوشهر دارای مدرک درجه دو حفظ هستند گفت: این مدارک از اعتبار بالایی برخوردارند و معادل فوق لیسانس است. یکی از حافظان بوشهری نیز به مرحله نهایی آزمون استادی حفظ، یعنی درجه یک حافظ قرآن راه یافته است.

احمدی‌منفرد فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر را در سه بخش آموزشی، تبلیغی، تربیتی و حمایتی دانست و تصریح کرد: در بخش آموزشی با تغییر رویکردی که در سازمان اداره قرآن انجام شده است، آموزش تدبر در قرآن و آموزش حفظ از سال ۱۴۰۲ جزو اولویت‌های قرآنی استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح تربیت معلم حفظ قرآن کریم در سال گذشته برگزار شد و طرح مربی تربیت کودک نیز در بخش انس با قرآن در دو شهرستان برگزار شده است، اضافه کرد: تربیت معلم تجوید در شهرستان دیلم برگزار شد و امسال نیز تربیت معلم حفظ در شهرستان جنوبی برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات استان بوشهر با بیان اینکه طرح تربیت معلم در بخش صوت و لحن در شهرستان‌های مرکزی و طرح تربیت معلم نهج‌البلاغه نیز در شهرستان بوشهر برای اولین‌بار برگزار می‌شود، گفت: طرح مدرس تجوید قرآن با حضور اساتید برجسته کشوری در سه ماه سوم سال برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: در بخش تدبر در قرآن در سال گذشته ۲۰۰ نفر به صورت حضوری و مجازی آموزش دیدند و امسال نیز ۲۰۰ نفر در هفت شهرستان مورد آموزش قرار می‌گیرند. امسال نیز هفت کارگاه سبک زندگی قرآنی یک روزه برای سه ماه سوم سال با اساتید برجسته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha