سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
«فرشته‌ای از جنس خاک» به زودی منتشر می‌شود

حوزه/ روز دوشنبه دوازده شهریور بعد از کلی کلنجار رفتن با خودم عزمم را جزم کردم و راهی شدم، دو دل بودم و با شناختی که از بانوی بزرگوار خانم خدیجه هژبری (همسر شهید عباس موسوی) داشتم مطمئن نبودم اجازه بدهد در مورد فداکاری‌هایش به عنوان همسر یک جانباز شهید چیزی بنویسم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، انتشارات استوناوند با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کتاب «فرشته‌ای از جنس خاک» را به‌زودی منتشر می کند. این کتاب در ۷۲ صفحه با تیراژ ۲۰۰ نسخه و به قیمت ۱۰۰ هزارتومان در بازار کتاب توزیع می‌شود.

صفحه آرایی این کتاب را محمد تقی رهبری فرد، و طرح روی جلد را سجاد شاه حسینی انجام دادند. سارا زارعی این اثر را خلق کرد و یونس شاه حسینی نیز برای تالیف این کتاب همکاری کرده است.

نویسنده کتاب فرشته‌ای از جنس خاک سارا زارعی در گفت‌وگویی، علت چاپ کتاب فرشته‌ای از جنس خاک را بیان کرد: من همسر شهید عباس موسوی را می‌شناختم و از فداکاری‌های او آگاه بودم و دغدغه بیان فداکاری‌های خدیجه هژبری، همسرشهید عباس موسوی باعث شد تا این کتاب را بنویسم. البته این کتاب بیشتر از زبان خواهر شهید بیان شده است.

وی با اعلام اینکه این کتاب خود را تقدیم بانوان از خودگذشته و حماسه ساز ایران زمین کرده است، عنوان کرد: در مقدمه کتاب به تاریخ شکل گیری ایوانکی اشاره کردم و از جنگ نادرشاه پسر شمشیر با اشرف افغان در ایوانکی گفتم تا شجاعت مردم این شهر را روایت و با استفاده از آن زندگی خدیجه هژبری را بیان کنم.

این نویسنده با بیان اینکه عباس موسوی در جنگ جانباز شد و پس از جنگ در سال ۹۰ سالگی بر اثر بیماری سرطان در گذشت و به دوستان شهید خود پیوست تصریح کرد: درصد زیادی از خدمات رسانی بانوان هنگام دفاع مقدس در پشت صحنه انجام می‌شد، فداکارهای آنان دیده نمی شد. من این کتاب را تالیف کردم تا نمونه‌ای از فداکاری همسر شهید بیان شود.

روایت زندگی خدیجه هژبری در این اثر اینگونه آغاز می شود: روز دوشنبه دوازده شهریور بعد از کلی کلنجار رفتن با خودم عزم خودمم را جزم کردم و راهی شدم، دو دل بودم با شناختی که از حجب و فروتنی بانوی بزرگوار خانم خدیجه هژبری (همسر شهید موسوی) داشتم مطمئن نبودم پیشنهادم را می پذیرد و اجازه می‌دهد در مورد فداکاری‌های خودش به عنوان همسر یک جانباز بعد از سی و یک سال و بعد ازآن، به عنوان همسر شهید چیزی بر روی سطر بیاورم یا نه؟ …

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha