چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
دیدار استاندار خوزستان با خانواده دو شهید مدافع حرم

حوزه/ علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان و حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از خانواده شهیدان مدافع حرم، «علیپور و کیهانی» دیدار بعمل آوردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان، با خانواده‌های شهید «جانمحمد علیپور» و شهید «محمد کیهانی» از شهدای مدافع حرم دیدار و گفت‌وگو کرد و ضمن قدردانی از صبر و استقامت خانواده شهدا به مقام شامخ این شهدای والامقام ادای احترام کرد.

شهید مدافع‌ حرم سردار جانمحمد علیپور در یکم دی ماه سال ۱۳۴۴ در شهر اندیمشک دیده به جهان گشود. با شروع جنگ تحمیلی به جبهه اعزام شد، این شهیدعالی قدر در عملیات‌های فتح المبین و والفجر مقدماتی به عنوان نیروی خط شکن عملیاتی حضور یافته و پس گذراندن دوره تخصصی تانک به عنوان یکی از موسسین و فرماندهان گردان مکانیزه لشکر ۷ ولیعصر در عملیات‌های مختلفی از جمله والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و نصر ۴ حضور و نقش آفرینی کرد.

وی با آغاز جنگ در سوریه و اعلام موجودیت گروه تروریستی داعش، به عنوان مستشار ارشد نظامی در عملیات‌های مهمی از جمله آزادسازی حلب، نبل و الزهرا و شرق تدمر نقش آفرینی کرد.

سردار شهید مدافع حرم جانمحمد علیپور، سرانجام در ۱۳ مرداد ۹۶ مصادف با میلاد امام رضا(ع) در حین سرکشی از مقرهای جبهه مقاومت در منطقه عمومی تدمر، مورد شناسایی نیروهای متخاصم قرار می گیرد و پس اسارت به فیض شهادت نائل می‌آید.

شهید محمد کیهانی متولد بیستم آذر ماه سال ۱۳۵۷ در اندیمشک در روز نهم آبان ماه ۱۳۹۵ بر اثر اصابت گلوله تک تیرانداز داعشی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهر ایشان با حضور مردم قدرشناس و شهیدپرور اندیمشک در گلزار شهدای این شهر تشییع و خاکسپاری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha