پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 12, 2024
تبریز

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، توسل و مدد از قرآن را عامل اصلی ایستادگی جبهه‌ی مقاومت در دوران کنونی دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امروز در آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره‌ی ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار کرد: هر چه در خصوص تبریز و این دیار پرافتخار گوییم باز هم در برابر شکوه افتخارآفرینی آن کم است، تبریز خطه‌ی عالم پروری است که مکتب و دین مرهون به حضور عالمان بزرگ اوست.

وی ادامه داد: یادوخاطره‌ی شهید آل هاشم، امام جمعه‌ای که محبوب تمامی دل‌ها بود را گرامی می‌دارم.

حجت الاسلام رستمی افزود: در فضای مهم و حساسی از زمان حضور داریم، شاهد اوج گیری باطل در تمامی صحنه‌ها هستیم، به طوری که خلوت‌ترین و عمومی‌ترین لحظات انسان در خطر تهاجم شیطان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در فلسطین جولان می‌کند نشان‌دهنده‌ی این اوج گیری باطل است، رژیم صهیونسیتی، کودک کش، دزد، ظالم و بی رحم است که با موشک‌های عظیم و بمب‌های سنگین بر چادرهای فلسطین حمله می‌کند و هزاران کودک را در مقابل چشم مردم جهان به طور بی‌رحمانه‌ای شهید می‌کند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: تعجب برانگیز است نه تنهاهیچ خبری از حمایت سازمان‌های حامی بشر و مدافع حقوق انسان از مردم مظلوم غزه دیده نمی‌شود بلکه از کشتار بی رحمانه آنها حمایت نیز می‌کنند.

وی بیان کرد: در سمت جبهه‌ی حق هم، ما عظمت و شکوه‌هایی را می‌بینیم که در تاریخ بی‌نظیر است، مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که شکوه جبهه‌ی مقاومت مرهون برکات قرآن است.

وی تشریح کرد: غزه‌ای که دو میلیون نفر در آن زندانی است، کشوری که بیش از چهل هزار شهید داده و بیش از نیمی از زیرساخت‌های آن از بین رفته باز هم در برابر ظلم رژیم کودک کش صهیونیستی ایستادگی می‌کند.

حجت الاسلام رستمی گفت: در پی حمایت دانشجویان آمریکایی از فلسطین سه رئیس دانشگاه در این کشور که همواره از آزادی دم زده‌اند، عزل شدند، مقام معظم رهبری با مخاطب قرار دادن دانشجویان آمریکایی که حامی فلسطین بودند، گفته اند، «شما در حق‌ترین جای دنیا ایستاده‌اید».

وی ادامه داد: تمامی این مقاومت‌ها معجزه‌ی قرآن و آمادگی جهان برای شنیدن حق است، مقام معظم رهبری به دانشجویان تاکید کرده‌اند تا همواره با قرآن انس بگیرید.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: مقاومت و ایستادگی لازمه رسیدن به قله است. دشمنان با هجمه و حربه‌های مختلف به دنبال ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و در این شرایط پیروی از فرموده‌های رهبر معظم انقلاب و ادامه راه و آرمان‌های شهدا رمز پیروزی است.

وی افزود: جشنواره‌ی قرآن و عترت دانشجویان پرمخاطب‌ترین جشنواره‌ی کشور است به طوری که ۲۰۰ هزار دانشجو در این جشنواره شرکت کرده‌اند که نشانگر وجود عشق به قرآن در بین جوانان است.

حجت الاسلام رستمی اظهار کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته میزان شرکت‌ کنندگان این جشنواره ۴۰ درصد افزایش یافته است، ارتباط با قرآن دستگیره‌ی محکم جریان علمی در کشور است.

وی تاکید کرد: قرآن سفره‌ی گشوده‌ی خداوند است که دعوت به آن با شوق انجام می‌گیرد، سفره‌ای که میزبان آن خدواند است، این خان الهی نیاز به خادمین حق دارد.

وی تشریح کرد: بسیاری از جوانان ما امروزه از خیر و برکت این سفره‌ی الهی محروم هستند، امروز تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مسئولیت سنگینی در زمینه انتقال خیر و برکت این کتاب الهی به جوانان دارند.

حجت الاسلام رستمی ابراز کرد: قرآن، روشنی بخش و گرما بخش تمامی دل‌هاست و تک تک ما در برابر آن مسئولیم، توفیق اصلی برای انسان این است که خادم قرآن باشد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: از تمامی اساتید، معاون فرهنگی وزارت بهداشت، سرپرست استانداری‌ آذربایجان شرقی و نماینده‌ی ولی فقیه در این استان به دلیل همراهی با دانشجویان در برگزاری این جشنواره تشکر می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha