سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

حجت الاسلام اسدی گفت: اسلامی سازی علوم انسانی با روش اجتهاد انجام می شود و این امر مهم به یک رویکرد و سیاست اصلی در موسسه تبدیل شده است و در این راستا و برای تقویت فقه و اصول ۸ اقدام موثر انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام اسدی معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ موسسه که امروز با حضور آیت الله اعرافی در سالن اجتماعات این نهاد علمی برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تحول در علوم اسلامی را محقق شده نمی دانند و تاکید دارند که باید در زمانی مشخص، تحولات در علوم اسلامی را شاهد باشیم.

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) باز طراحی نظام آموزشی را یکی از ملزومات تحول در علوم اسلامی عنوان کرد و افزود: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این زمینه نیز اقدامات قابل توجهی را به منصه ظهور رسانده و برنامه های مختلفی در دست اقدام دارد.

وی افزود: برای تحول در علوم انسانی و اسلامی نیاز به انجام مقدمات لازم است که یکی از آنها تربیت شاگردان است که خوشبختانه موسسه امام خمینی(ره) در این زمینه اقدامات گسترده ای را انجام داده است.

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به لزوم توجه به نخبگان و استعدادهای برتر اظهار داشت: یکی دیگر از فعالیت های انجام شده در معاونت آموزش موسسه امام خمینی(ره) پشتیبانی و حمایت از دانش پژوهان است. همچنین موسسه در زمینه جذب نخبگان هم اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.

وی تاکید کرد: اسلامی سازی علوم انسانی با روش اجتهاد انجام می شود و این امر مهم به یک رویکرد و سیاست اصلی در موسسه تبدیل شده است و در این راستا و برای تقویت فقه و اصول ۸ اقدام موثر انجام شده است.

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان بیان داشت: در سال گذشته ۵۲ فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی داشتیم و همچنین در مقاطع مختلف نیز فارغ التحصیلان بسیاری را در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شاهد بودیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha