چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
یونس امیری، دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق

حوزه/ دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق ، گفت: اربعین امسال مسیر خسروی تا بغداد از نظم خاصی در زمینه تردد زوار حسینی(ع) در مسیر منذریه به کاظمین، بغداد و کربلا و مسیر برگشت و همچنین استقرار مناسب مواکب بود.

یونس امیری دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، با اعلام این مطلب که جهت هماهنگی های لازم در خصوص هر چه بهتر رفاه زائرین در مسیر تردد جاده های استان،گفت: با توجه به تاکید ویژه استاندار کرمانشاه، برای فراهم کردن مقدمات و برقراری خدمات بهتر در اربعین امسال، جلسات جداگانه و متعددی طی دو هفته کاری صورت گرفت.

وی افزود: از قبل برای پیش بینی مشکلات احتمالی و برخی کاستی‌ها و نواقص و نیاز سنجی منطقه ای و راهکارهای مرتفع کردن آنها با مجموعه‌هایی مانند قرارگاه رمضان، حشد الشعبی، دکتر ساداتی فر سرکنسول ایران در کربلا، سید قاسم المعموری نماینده استاندار دیالی در امور اربعین، مسئولین مواکب استان دیالی، متنفذین و موثرین عشیره بنی تمیم وآل طبره و زرگوش و ...مسئولین حمل و نقل عام و خاص دیالی، مدیر و معاون مرز منذریه، فرمانده حرص الحدود، مشاور رئیس هیئت منافذ عراق در عملیات اربعین برقرار شد و رایزنی های لازم بعمل آمد.

دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق ادامه داد: در طول ایام اربعین نیز با استقرار در مرز خسروی و منذریه، باز هم جلسات متعددی با مدیر و معاون مرز و مسئولین مرزی و برخی مسئولین مواکب دیالی و خانقین برگزار و انجام امورات مربوط به اربعین تسهیل شد.

وی پیرامون اقدامات انجام شده عنوان کرد: یکی از موارد انجام شده توافق برای استقرار حداکثری مواکب در مرز منذریه با توجه به ظرفیت مرز بود و در همین راستا حدود ۲۰ موکب از ابتدا تا انتهای پایانه منذریه با ظرفیت سرویس بهداشتی، محل برگزاری نماز، پذیرایی مناسب مستقر شد.

امیری ادامه داد: همچنین توافق مناسبی با نیروهای حشد الشعبی برای تامین امنیت مسیر از مرز خسروی تا بغداد و همچنین استقرار نیروهای کمکی و انتظاماتی در داخل پایانه و ترمینال بیرون پایانه حدود ‌۵۰۰ نفر انجام شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این هماهنگی های لازم میان مواکب بزرگ و دارای قابلیت با مواکب کوچکتر و بررسی شرایط تجمیع و استقرار آنها در کنار یکدیگر به منظور تقویت مواکب برای سرویس دهی انجام شد که به تامین بهتر نظم و امنیت کمک کرد.

دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق، استقرار ۴۵۰ نقطه موکب کوچک و بزرگ در مسیر منذریه تا بغداد از دیگر کارهای انجام گرفته نام برد و گفت: از این تعداد حدود ۱۵۰ موکب در سطح بسیار قابل قبول و ۱۰ موکب آن در تراز بسیار خوب با مضیف های ثابت و ساختمانی و امکان اسکان و شب خوب زوار با جانمایی مناسب در مسیر منذریه تا بغداد مستقر شدند.

وی گفت: با توجه به عدم وجود موکب از خانقین تا بعد از دریاچه حمرین در سال های گذشته، در ۳۵ کیلومتری مرز (سه راه سعدیه) موکب بزرگ و دارای قابلیت‌های اسکان و پذیرایی و سرویس غذای گرم و نماز خانه و ... با حمایت حشد الشعبی ایجاد شد.

امیری یادآور شد: این موکب ها بسیار مورد توجه و رضایت زائرین قرار گرفت و در هر وعده حدود ۵۰ هزار نفر پذیرایی می شدند.

وی ادامه داد: همچنین با توافقاتی که انجام شد، دو ترمینال مناسب با تفکیک جایگاه اختصاصی اتوبوس‌، مینی بوس، ون و سواری، بعد از پایانه منذریه ایجاد شد و حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و حدود ۷۵۰ دستگاه ون، سواری و مینی بوس در ترمینال‌های مذکور مستقر شدند که برای همه شهرهای زیارتی به صورت مستقیم و برای منطقه حسینیه به صورت دو سفره، خودرو کرایه وجود داشت و در طول ایام اربعین به زوار ارائه خدمات می کردند.

دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق از توافق برای ثابت ماندن کرایه های سال قبل در اربعین امسال خبر داد و گفت: مانند سال گذشته از منذریه تا کاظمین ۱۰هزار دینار، کربلا ۱۵ هزار دینار، نجف ۲۰ هزار دینار، سامرا ۱۵ هزار دینار تثبیت و رعایت شد.

وی عنوان کرد: طی مذاکره و هماهنگی با دفتر حشد الشعبی و سرکنسول ایران در کربلا و پیگیری‌های مستمر، محله الوند در عمود ۵۱۶ باب البغداد به ترمینالی برای منذریه، باشماق و تمرچین اختصاص داده شد که از عمود ۱۰ باب البغداد اتوبوس‌های عراقی به صورت رایگان زوار را تا عمود ۵۱۶ منتقل می کردند.

امیری خاطرنشان کرد: توجه به توافقات بعمل آمده و اطلاع رسانی های متعدد و فروش بلیط در کربلا و نجف برای مرز منذریه، خوشبختانه امسال مرز منذریه از غربت درآمد و در سال جاری این مسیر از رونق بسیار بیشتری در مقایسه با سال گذشته برخوردار بود.

وی ادامه داد: در راستای خدمات رسانی بهتر، در حاشیه همایش مواکب دیالی توافق شد که مواکب کارآمد مسیر بغداد تا منذریه تا سه روز بعد از اربعین فعال باشند و دیرتر جمع کنند.

دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق همچنین از تسهیل در بازرسی‌ها در اربعین امسال خبر داد و گفت: در زمینه بازرسی و راه‌اندازی خودروها و کامیون‌های مواکب به عراق تسهیل لازم و هماهنگی‌های ضروری را انجام دادیم و علاوه بر این هماهنگی شد در ایستگاه‌های ایست و بازرسی بین مسیر منذریه و بغداد تسهیل و روانسازی شود و با هماهنگی‌های انجام شده تعداد گیت‌های قسمت خواهران و متصدیان این امور بیشتر و کار تسهیل شد.

وی ادامه داد: همچنین در توافق به عمل ِآمد که به تعداد ۱۵ دستگاه با توجه به ظرفیت پایانه منذریه، اتوبوس‌های استان البرز جهت انتقال زوار از گیت تا ترمینال منذریه وارد عراق شوند.

امیری یادآور شد: برای دو روز پایانی قبل از اربعین برای عبور کامیون‌های تجاری از مرز و خلوت سازی خسروی گمرک عراق توافق شد که ساعت کاری ۲۰ شب را تا ۲۴ شب افزایش پیدا کند و این کار به تسهیل در ترانزیت کالا بسیار کمک کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha