سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
کد خبر: 1181912
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
اجتماع اردو زبانان

حوزه/ پنجمین اجتماع عزاداران اردو زبان در حرم مطهر رضوی به همت بخش شبه‌قاره مدیریت زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، شیعیان ولایی و محب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از کشورهای هند و پاکستان برای پنجمین سال متوالی امسال نیز پس از زیارت پرفیض عتبات‌عالیات و شرکت در اجتماع جهانی اربعین و عرض ارادت به مولای متقیان حضرت علی(ع)، خود را به حریم قدس رضوی ‌رساندند تا عشق و ارادت خود را به این خاندان کرم و رحمت، ابراز کنند.

اجتماع بزرگ ۵ هزارنفره اردو زبانان در رواق امام خمینی(ره)، رسمی است که چند سالی از سوی مدیریت زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی در ۴ ربیع‌الاول برپا می‌شود تا این زائرین به عزاداری و نوحه‌خوانی و اجرای آیین‌های خاص خود بپردازند و دوماه عزاداری خود را در محرم و صفر، کامل کنند.

از جمله عقاید خاص اردو زبانان این است که قبل و بعد از تشرف به عتبات‌عالیات در عراق، به پابوسی شاه خراسان مشرف می‌شوند و در زیارت ابتدایی برات کربلا و در تشرف انتهایی مهر قبولی زیارت خود را از محضر مقدس امام رئوف، می‌گیرند.

مراسم عزاداری این شیعیان دل‌سوخته و مخلص، با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط قاری، جلیل اشرفی آغاز شد و پس از آن گروه سرود بین‌المللی نوجوانان خورشید هشتم، یکی از آثار چندزبانه خود را اجرا کردند.

مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی و مراسم سینه‌زنی پرشوری در فواصل مختلف توسط مداحان اهل‌بیت(ع)، شاهد حسین بلتستانی و سید شادمان رضا انجام شد و سید رضا حیدر زیدی و اعجاز حیین بهشتی در ادامه این مراسم معنوی پیرامون سیره اهل‌ بیت(ع) و اهمیت زیارت امام رضا(ع) سخنرانی کردند.

اختتامیه مراسم با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و زمزمه خیل عظیم زوار انجام شد و سپس این زائران میهمان سفره پر برکت حضرت شدند و از این خوان نعمت بهره بردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha