سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
کد خبر: 1181917
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۷
جلسه علنی شورای شهر

حوزه/ یکصد و بیست‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در حالی برگزار شد که رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد از نبود نام بانوان شهید در موکب‌های دهه پایانی صفر گلایه کرد و در این راستا نام‌گذاری معابر مشهد به نام‌ ۴۷ بانوی شهید تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور صدوبیست‌وپنجمین جلسه شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه لازم است به دخترانمان الگوهای مناسب را معرفی کنیم، گفت: در بازدیدهایی که از موکب‌ها انجام دادم، متأسفانه نام بانوان شهید در این موکب‌ها قرار نداشت.

وی از نام‌گذاری تعدادی از معابر شهر مشهد به نام‌های ۴۷ بانوی شهید خبر داد و گفت: امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و بتوانیم تعداد بیشتری از خیابان‌ها را به نام بانوان شهید نام‌گذاری کنیم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تقدیر از عوامل اجرایی موکب حضرت نجمه(س)، یادآور شد: این موکب برای دومین بار با تولید محتوای بسیار خوب توانست برنامه خود را در دهه پایانی ماه صفر در مشهد اجرا کند و این تولید محتوا باعث شد که از مسئولان این موکب برای اربعین سال آینده و ایجاد موکب در حرم حضرت علی(ع) دعوت شود.

سلیمی ادامه داد: از مسئولان آستان قدس رضوی برای فعالیت موکب نجمه خاتون(س) که اقدامات خوبی در دهه پایانی ماه صفر در مشهد برای میزبانی از زائران انجام دادند، تشکر می‌کنم. تعدادی زیادی از بانوان خادم از شهرهای دیگر کشور امسال توانستند در این موکب از زائران میزبانی کنند.

وی ضمن تقدیر از بانوان ورزشکار در سطح ورزش قهرمانی از جمله ساره جوانمردی، مادر ورزشکار و زهرا رحیمی، ورزشکار پانزده‌ساله، تصریح کرد: ساره جوانمردی علاوه بر ایفای نقش ورزشی خود، مادری است که در سطوح مختلف همراه فرزندش حضور دارد و او می‌تواند الگوی خوبی برای بانوان جامعه باشد. زهرا رحیمی، دختر پانزده‌ساله‌ای که مدالش را به شهدای غزه و دختر کاپشن صورتی که در گلزار شهدای کرمان به شهادت رسید، تقدیم کرد نیز می‌تواند الگوی دختران جامعه باشد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه جریان نساءالمقاومت در واقع مربوط به بانوانی در غزه است که در جریان مقاومت حضور دارند و در عرصه مقاومت اندوه خود را نشان نمی‌دهند تا مردم فلسطین با پشتیبانی آن‌ها مقابل دشمن بایستند، یادآور شد: با وجود الگوهایی که در حوزه بانوان و دختران داری، می‌توانیم ادعا کنیم جریان نساءالمقاومت می‌تواند از مشهد شروع شود.

سلیمی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم فکر می‌کنند چون موضوعات مربوط به بانوان است، فقط باید مسئولان خانم پاسخگو باشند، اما همه مسئولان برای رفع مشکلات لازم است مشارکت کنند، یادآور شد: ایجاد کمیسیون ویژه بانوان و خانواده در دوره ششم شورا اقدام مهمی بود. از اعضای کمیسیون ورزش برای حمایت‌های ویژه‌ای که از بانوان ورزشکار استان انجام دادند، تشکر می‌کنم.

به گفته وی، برگزاری جشنواره‌های ورزش در ۱۵ رشته، استعدادیابی، برگزاری همایش دوچرخه‌سواری، اجرای ورزش صبحگاهی رایگان ویژه بانوان و برگزاری جشنواره‌های ورزشی برکت و شهربانو با حضور ۱۱۰۰ نفر از جمله اقدامات کمیسیون ورزش شورای ششم در حمایت از بانوان ورزشکار است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، توسعه زیرساخت‌ها از جمله افتتاح مجموعه ورزشی مادر و کودک، سالن مهرگان، تجهیز باشگاه شهید قربانی و افتتاح بوستان بانوان کوهسنگی را از دیگر اقدامات و حمایت‌های کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر عنوان کرد و گفت: بوستان‌های نصرت، طرق و وکیل‌آباد نیز به صورت ویژه در حال ساخت هستند که در گزارش رئیس کمیسیون بانوان و خانواده، به آن اشاره شد.

سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود به «حنانه خرمدشتی» که مدال طلای جهانی نجوم را گرفت، اشاره و اضافه کرد: او الگوی تربیت اسلامی و احترام به والدین است. ما دختران زیادی مانند حنانه داریم که می‌توانند برای دختران جامعه الگو شوند. برخی توانمندی دختران دهه‌هشتادی را نادیده می‌گیرند، اما ما نه‌تنها نادیده نمی‌گیریم، بلکه در نظر داریم در جلسات آینده شورای شهر از دختران و پسران دهه‌هشتادی که افتخارات علمی بسیاری کسب کرده‌اند، تقدیر کنیم.

سلیمی در نطق پیش از دستور خود از نمایندگان مجلس خواست؛ حق عائله‌مندی را برای مادرانی که به تربیت فرزندان خود بها می‌دهند و وظیفه سنگینی در تربیت فرزندان خود دارند، در قالب مصوبه‌ای به آن‌ها اختصاص دهند.

تذکرات سه عضو شورا به شهردار مشهد

مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای شهر مشهد گفت: یکی از دستورهای مصوب این جلسه طرح سؤال از شهردار بود، اما متأسفانه این هفته شهردار مرخصی هستند.

وی افزود: از رئیس شورا انتظار داشتم هماهنگی می‌شد که شهردار این هفته مرخصی نمی‌رفتند و با توجه به تعطیلات هفته آینده صحن علنی، مرخصی ایشان هم هفته آینده بود تا به این دستورکار می‌رسیدیم. این غیبت دوستان هماهنگ‌شده بود.

هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد نیز عنوان کرد: تذکراتی که در صحن علنی به شهردار و مدیران شهرداری داده می‌شود، صرفاً جهت این است که حال شهر و حال مردم خوب باشد و این تذکرات باعث اصلاح و بهبود روش کار در شهر شود.

وی ادامه داد: تذکر جلسه گذشته که در خصوص تسویه‌حساب پیمانکاران داده شد، از سمت شهردار مورد تفقد قرار گرفت و باعث رضایتمندی جامعه پیمانکاران شد که در اینجا باید از ایشان تشکر کنم. امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: حدود ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پول به یک پیمانکار خاص برای خرید ۵۰۰ تن میلگرد داده شده که این رقم برای پروژه احداث ساختمان ستاد فرماندهی مرکزی آتش‌نشانی واقع در میدان ابوطالب واریز شده است. الان این ۵۰۰ تن میلگرد کجاست؟ دستگاه‌های نظارتی کجا هستند؟ با این پول می‌توان با ۸۵۰ پیمانکار تسویه‌حساب کرد.

ایمان فرهمندی، نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، در پاسخ به تذکر دائمی گفت: گزارش این تذکر را از شهرداری گرفتم و عرض می‌کنم. پیمانکاری که گفتند، باید ۵۰۰ تن میلگرد می‌آورد که بیش از ۱۲۰ تن در اسفند، بیش از ۱۲۰ تن در فروردین و بیش از ۲۳۰ تن را در اردیبهشت‌ماه آورده که در مجموع ۴۸۰ تا ۴۹۰ تن و در پروژه مصرف شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ اردیبهشت، آتش‌نشانی نامه‌ای به شهرداری فرستاد که مطالبات پیمانکار را ۱۷ میلیارد، ۸ میلیارد برای میلگرد و ۹ میلیارد مطالبات قبلی، عنوان کرد. اواسط اردیبهشت‌ماه به پیمانکار برات‌کارت دادند که برای حدود ۷۰ درصد مطالبات وی با سررسید چهارماهه تا شش‌ماهه بوده است.

مهدی ناصحی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آغاز یکصد و بیست‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، گفت: در این جلسه، شایسته است که از زحمات دست‌اندرکاران ارائه خدمات به زائران رضوی در ایام پایانی ماه صفر تقدیر و تشکر داشته باشم.

وی افزود: همکاران حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، خدمات شهری، حمل‌ونقل و عمران، پشتیبانی، برنامه‌ریزی و ... پای کار آمدند و زمینه‌ساز آرامش و زیارت آسان زائران شدند.

ناصحی با بیان اینکه سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آستان قدس رضوی، ستاد تسهیلات سفر، فرماندار و ... نیز زحمات زیادی کشیدند، افزود: برآیند این تلاش‌ها موجب شد که این ایام را با آرامش پشت سر بگذاریم و زمینه خدمت شایسته بوجود آمد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: مشارکت مردمی در برپایی مواکب پذیرایی و اسکان زائران نیز یکی از جلوه‌های ارزشمند از تبلور فرهنگ تشیع و میزبانی در این ایام بود.

ناصحی با بیان اینکه مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و منازل مجاوران امام‌رضا(ع) میزبان زائران پیاده رضوی بود، گفت: این جلوه مشارکت مردم در همیاری برای ارتقای فرهنگ تشیع شایسته تقدیر بوده و زحمات را ارج می‌نهیم؛ خادمی زائران امام‌رضا(ع) را شرف خود می‌دانیم و تا ابد باقی خواهد ماند.

ناصحی به قیام ۱۷ شهریور اشاره داشت و گفت: این روز، یادآور جنایت دژخیمان رژیم شاهنشاهی علیه آزادی‌خواهان ملت ایران است؛ به روان پاک شهدای این روز و شهدای انقلاب درود می‌فرستیم.

وی همچنین با گرامیداشت ۲۱ شهریورماه، روز «سینما»، افزود: این روز را به فعالان عرصه هنر هفتم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم؛ خوشبختانه با تلاش‌‎های مدیران و مسئولین دستگاه‌های مختلف و مشارکت سرمایه‌گذاران، امروز صاحب سینماهای فاخری در مشهد هستیم و بسیاری از مردم از این فضاها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هشتم ربیع‌الاول، سالروز شهادت امام‌حسن‌عسکری(ع) را تسلیت عرض می‌کنم و بابت آغاز زمامداری سراسر با عزت امام‌زمان(عج) نیز عرض تبریک دارم.

ناصحی گفت: در روزهای اخیر، اخبار تلخ و شیرین مختلفی را داشتیم؛ در ابتدا جا دارد درگذشت دکتر سیدرضا عطارزاده، پیشکسوت ورزش استان را به خانواده ایشان و جامعه ورزشی خراسان رضوی تسلیت می‌گویم.

وی افزود: هفته گذشته شاهد اعلام نتایج کنکور سراسری و افتخارآفرینی ۵ دانش‌‎آموز مشهدی بودیم که رتبه‌های تک‌رقمی کسب نمودند؛ این افتخارآفرینی نشان از اهتمام جدی دانش‌آموزان و تلاش آموزش و پرورش و والدین دانش‌‎آموزان دارد.

مصوبات صدوبیست‌وپنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد

شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به نام‌گذاری معابر فرعی به نام شهدای گران‌قدر اقدام کند، در بخش دیگری از جلسه، لایحه دوفوریتی تسویه بدهی شهرداری مشهد با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) تصویب شد.

براساس این لایحه، به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور تسویه بدهی‌های قطعی‌شده تا پایان سال ۱۴۰۲ ناشی از قراردادهای احداث خطوط قطارشهری و احداث تصفیه‌خانه آزادی و خط لوله پرکندآباد به قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، نسبت به تهاتر املاکی که توسط مالک به شهرداری معرفی و توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) انتخاب شده، مطابق نرخ کارشناس رسمی دادگستری در قبال اعطای امتیازات ساختمانی (عوارض صدور پروانه ساختمانی، بدهی‌های ساختمانی، جرائم کمیسیون ماده صد، پایانکار و...) به مالک یا اشخاص معرفی‌شده توسط ایشان، با اعمال تخفیف روز (در صورت تسویه با بدهی غیرنقدی با قرارگاه) و اعمال ۵۰ درصد تخفیف روز (در صورت تسویه با بدهی غیرنقد با قرارگاه)، اقدام کنند.

بدهی قرارداد تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان برای قطارشهری و ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های خدمات شهری از طریق این مصوبه پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha