پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 12, 2024
مادر شهیدان رضا و قاسم زائری امیرانی به فرزندان شهیدش پیوست

حوزه/ حاجیه خانم «مروارید زائری امیرانی» مادر شهیدان رضا و قاسم زائری امیرانی از شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان اردستان پس از سال‌ها مجاهدت، دار فانی را وداع گفت و به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، حاجیه خانم مروارید زائری امیرانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس برای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ۲ فرزند خود را تقدیم راه حق و دفاع از ارزش‌های اسلامی کرده بود، پس از سال‌ها مجاهدت به دلیل کهولت سن، دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

پیکر مادر این شهیدان والامقام امروز همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) با حضور با شکوه مردم شهیدپرور تشییع و در گلزار شهدای روستای امیران کنار فرزندان شهیدش به خاک سپرده می‌شود.

شهید رضا زائری امیرانی دهم مرداد ۱۳۳۸ در روستای امیران از توابع شهرستان اردستان به دنیا آمد، پدرش حاج حسن کشاورز بود.

رضا سال ۱۳۵۸ مانند سایر رزمندگان بسیجی برای دفاع از کشور و نظام اسلامی عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و در بیستم اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس در شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهرش ۲۰ روز در منطقه برجا ماند و سرانجام پس از تفحص، در یازدهم خرداد ۱۳۶۱ تشییع و در گلزار شهدای زادگاهش روستای امیران به خاک سپرده شد.

شهید قاسم زائری امیرانی اول تیر ۱۳۴۸ در روستای امیران چشم به جهان گشود.

قاسم به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و بیست و پنجم بهمن ۱۳۶۴ با سِمَت فرمانده دسته در عملیات والفجر ۸ در فاو بر اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید و در گلزار شهدای روستای امیران به خاک سپرده شد.

امیران با تقدیم ۱۸ شهید والامقام، ۵۵ جانباز، سه نفر آزاده و ۱۲۰ ایثارگر به نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله روستاهای پیشتاز، شهرستان اردستان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.

شهرستان اردستان ۳۲۰ شهید، حدود ۵۵۰ جانباز و ۴۴ آزاده تقدیم اسلام کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha