پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 12, 2024
مولانا سید حیدر عباس رضوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید حیدر عباس رضوی در مجلس عزاداری در بنارس هندوستان گفت: روند عزاداری دو ماه و هشت روز متوالی در شرف پایان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرنگار « حوزه »، در اوایل ماه ربیع الاول علاوه بر ماه محرم و صفر ، مثل سال های گذشته، مجلس عشره و خمسه در ویجیاناگرم ریوری هند برگزار شد.

حجت الاسلام سید حیدر عباس رضوی در سخنان خود به سنت و سیره پیامبر اکرم (ص)اشاره کرد و گفت: در تاریخ اسلام دو حادثه مهم فراموش نمی‌شود؛ یکی فداکاری امام حسین (ع) و دوم هجرت امام رضا. (ع).هدف از فداکاری امام حسین(ع) احیای سنت پیامبر بود، امام رضا (ع) ولایت عهدی را قبول کرد و تشیع را به اوج رساند و در زمان امامان بعدی مکتب شیعه جایگاه خود را از جهات مختلف مستحکم کرد.

وی در ادامه گفت: امام حسن عسکری (ع) در دوران پرفتنه کارهای مهمی انجام دادند؛ از آن جمله می توان به پاسداری و معرفی امام زمان (عج) و آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت، معرفی او به عنوان آخرین حجت خدا، و نیز امام حسن عسکری (ع) تفاوت شیعه و محب را روشن کرد و دستگاه وکالت را مانند اجدادشان تقویت کردند. امروزه نیز در قالب نظام مرجعیت وجود دارد.

وی خطاب مؤمنان به ویژه جوانان گفت که شهید آوینی مطلب بسیار مهمی را بیان کرد که ما از امام قبلی خود (ع) بیشتر یاد می کنیم ولی از امام زنده کمتر می شنویم و می خوانیم، در حالی که یکی از پیام های مهم کربلا شناخت امام زمانمان است، بنابراین امروز بر عزاداران لازم است امام زمان (عج) را بیشتر یاد کنند.

در این مراسم شرکت کنندگان برای مستضعفان و محرومان به ویژه مستضعفان غزه و برای نابودی ستمگران دعا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha