پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 12, 2024
کد خبر: 1182481
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
همایش سراسری مدیران قضایی

حوزه/ معاون اول قوه قضائیه گفت: هر کسی که به میهن خودش خدشه وارد کند باید با او برخورد شود، ولی باید نگاه و رفتار دینی حاکم باشد، چرا که برخی رفتارها، برای نظام هزینه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی در همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح در مشهد ضمن تقدیر و تشکر از اقداماتی که توسط رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح انجام شد، اظهار داشت: کار سازمان قضایی نیروهای مسلح بیشتر میدانی است، موضوع صیانت‌گری سازمان قضایی نیروهای مسلح باید، هم منجر به اقتدار این نیروها شود و هم خطاها گرفته شود، باید از نیروهایی که امنیت ساز هستند، صیانت شود و افزایش سطح این اقتدار باید با تولید یک امنیت پایدار با یکسری مولفه ها باشد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: امروز غالبا اگر با مفهوم سازمانی روبه‌رو هستیم باید از گزاره‌های دینی نیز دلیل مسلمانی و تدین و ایمان استفاده کنیم و امروز باید ببینیم وظایف و ماموریت‌های سازمانی چگونه تطبیق با دین داری ما دارد و اجر خویش را در آخرت نیز براساس همان بگیریم، حقیقت دینی باید یک شاخص و معیار داشته باشد و رفتار خودمان را با آن تطبیق دهیم تا بدانیم که سرافراز هستیم یا خیر.

خلیلی تصریح کرد: در مرحله رسیدگی نیز باید مردم را مشتاق و علاقه‌مند به دین کنیم که دین اسلام، دین محبت است و در رسیدگی هایمان معیار دینی را در نظر بگیریم و با متهم نیز رفتار دینی داشته باشیم و در مجازات های خودمان نیز تنبیه و تنبه را در نظر داشته باشیم.

وی اظهار کرد: باید در مرحله رسیدگی رضایت مردم لحاظ شود و در مرحله انشاء رای نیز باید مراحل دینی را مدنظر قرار دهیم و در برخی موارد، جدی و در بعضی مواقع نیز مهربانی را خرج کنیم.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: اگر چه هر کسی که به میهن خودش خدشه وارد کند باید با او برخورد شود، ولی باید نگاه و رفتار دینی حاکم باشد، چرا که برخی رفتارها، برای نظام هزینه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha