یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
تصاویر/ نشست کادر، اساتید و مدیران مدارس علمیه کاشان با آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه حوزه باید بین‌المللی شود، گفت: به فضل الهی در ۲ دهه گذشته با هدایت و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، پایه‌های اساسی و بزرگی در گسترش این مهم در جهان بین‌المللی پی ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در جمع مدیران و معاونان مدارس علمیه کاشان اظهار داشت: معتقد هستیم حوزه تشیع باید با همه ادیان و افکار، ارتباط و سخن داشته باشد.

وی افزود: در امور بین‌الملل حدود ۴۰ طرح تهیه شده و یکی از اهداف مهمی که دنبال می‌شود، آن است که حوزه در جهان باید کنشگر باشد که تا به حال این چنین نبوده، البته جامعه‌المصطفی در این زمینه گام‌هایی را برداشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، سیاست حوزه‌های علمیه‌ را خروجی و ماندگاری هدفمند بیان کرد و گفت: ماندگاری یعنی خروجی حوزه انسان‌های فقیه، عالم و فیلسوف باشند.

وی استخدام نیروهای کارآمد و توانمند حوزه در وزارت آموزش و پرورش و قوه قضائیه را از دیگر خروجی‌های حوزه برشمرد و بر مردمی بودن حوزه برای تقویت مساجد تاکید کرد.

آیت‌الله اعرافی، با تأکید بر لزوم تعامل حوزه با دستگاه‌های اجرایی، ابراز کرد: حوزه علمیه اکنون بیش از ۱۰۰ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی امضا و در دست اجرا دارد.

وی خاطرنشان کرد: از این تفاهم‌نامه‌ها، ۲۰ تفاهم‌نامه به صورت دبیرخانه مشترک و دارای برنامه پنج ساله هستند که به عنوان مثال در همین زمینه یک برنامه را با وزارت آموزش و پرورش تمام کرده‌ایم و تفاهم‌نامه دوم نیز آماده اجراست.

وی با اشاره به طرح‌های امین و هجرت، اظهار کرد: هم اکنون حدود ۵۰۰ نفر امور و کارهای تبلیغاتی در فضای مجازی را انجام می‌دهند که در واقع نامی از آنها نیست و همین روحانیان و طلبه‌ها محتواهای آموزشی و تبلیغی را در کانال‌ها و شبکه‌های مختلف اجتماعی منتشر می‌کنند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه اکنون به سمت هوش مصنوعی پیش می‌روند و کارهای بزرگ و کلان و طرح‌هایی در دست اجرا دارن، چرا که زمانی موج هوش مصنوعی ما را در خودش هضم نکند، چون می‌دانیم تحولات هوش مصنوعی چه آسیب‌هایی در آینده عقاید و افکار وارد می‌کند.

وی به کاهش رشد جمعیت در کشور اشاره کرد و گفت: این کاهش در جذب دانشجو و طلبه در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نیز تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha