پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 12, 2024
کد خبر: 1182482
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰
همایش سراسری مدیران قضایی

حوزه/ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: افتخار می‌کنیم که پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح کم است و طبق سفارش مقام معظم رهبری باید پیشگیری و صیانت در نیروهای مسلح داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد رضا پورخاقان در همایش مدیران سراسری سازمان قضایی نیروهای مسلح که با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد اظهارداشت: امام رضا علیه السلام دو اصل مهم را بیان کردند که آن هم پیوند به قرآن و عترت است و حضرت می‌فرمایند به صِرف اینکه ما اهل بیت را دوست دارید، اطاعت از خداوند را فراموش نکنید.

وی افزود: اگر ما از باب رجاء هر کاری را انجام دهیم درست نیست، چرا که شرط مهمی وجود دارد و آن شرط شناخت حق و راه امامان است و اگر ما می خواهیم خدا را دوست داشته باشیم، راه آن تبعیت از پیامبر و امامان است و اگر این محبت به کمال برسد عین اطاعت الهی است و اگر انسان آن عمل و رفتار را نداشته باشد راه را اشتباه رفته است و به کمال نخواهد رسید.

عضو شورای عالی قضایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به همایش سالیانه مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: برنامه همایش مدیران سازمان قصایی نیروهای مسلح، هر ساله و با یک موضوع خاص برگزار می‌شود که به صورت علمی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: افتخار می‌کنیم که پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح کم است و طبق سفارش مقام معظم رهبری باید پیشگیری و صیانت در نیروهای مسلح داشته باشیم و در نیروهای مسلح، وظیفه ما پیشگیری از وقوع جرم است و آموزش های آگاه سازی و پیشگیری با حضور مدیران در همه یگان ها برگزار می شود.

‌پورخاقان با اشاره به محور همایش گفت: موضوع سال جاری برای همایش مدیران نیز صلاحیت های مضاعفی است که برای سازمان قضایی نیروهای مسلح دیده شده که این نیز مربوط به پرونده هایی است که حسب نظر مقام معظم رهبری صلاحیت آنها به سازمان قضایی نیروهای مسلح داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین زرندی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام اظهار داشت: از پرتو نور امام رضا علیه السلام باید استفاده کنیم و ما باید بهترین برنامه زندگی را طبق فرمایش امام رضا علیه السلام در چهاربخش داشته باشیم، بخش اول نیایش و مناجات، بخش دوم معاش، بخش سوم نیز معاشرت با افراد معتمد که اینها عیب های ما را می دانند و از روی خیرخواهی مشکلات ما را بیان می کنند و بخش چهارم لذت ها و تفریحات سالم باشد.

وی در توضیح چهار بخش زندگی گفت: امام رضا علیه السلام به دعبل شاعر معروف، پیراهنی هدیه دادند و به وی گفتند به خاطر ارزش معنوی این پیراهن، آن را حفظ کند و این ارزش برای این بوده که امام رضا علیه السلام با آن هزار شب نماز خوانده و در هرشب نیز هزار رکعت و هزار قرآن ختم کرده و این همان سبک زندگی برای نیایش است.

زرندی افزود: لذت های حلال نیز باید طبق فرمایش ایشان برای خودمان و به اندازه انصاف مهیا کنیم و باید مواظب باشیم اسراف نکنیم؛ البته بخشی از زندگی باید به معاش گذرانده شود که دست نیاز خودمان را پیش بقیه دراز نکنیم و ما نیاز به معاشرت به افرادی داریم که ما را نصیحت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha