جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: در هفته وحدت می‌توان بسیاری از مشکلات و سوء تعابیر را در جهان اسلام برطرف نمود بنابراین هفته وحدت می‌تواند جانی دوباره به جهان اسلام ببخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی امروز در درس اخلاق طلاب در شهرستان بانه، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: وحدت یکی از ویژگی‌های جهان اسلام می‌باشد و از سوی دین اسلام به این امر بسیار سفارش شده است.

امام جمعه شهرستان بانه ادامه داد: وحدت به عنوان رکن رکین جهان اسلام شناخته می‌شود و تجربه نشان داده هرگاه وحدت در بین مسلمین رو به تضعیف برود، دشمنان در مقابل ما قدرت می‌گیرند، کما اینکه امروز شاهد این امر هستیم و فجایع و نسل کشی غزه را باید معلول سست بودن وحدت در جهان اسلام دانست.

وی با تأکید بر اینکه هفته وحدت یک فرصت بسیار مناسب برای یادآوری مشترکات بین مذاهب اسلامی می‌باشد، ابراز کرد: در هفته وحدت می‌توان بسیاری از مشکلات و سوء تعابیر را در جهان اسلام برطرف نمود، بنابراین هفته وحدت می‌تواند جانی دوباره به جهان اسلام ببخشد.

ماموستا خدایی ادامه داد: وحدت در جهان اسلام امروز نقش حیاتی دارد، زیرا در بین برخی از کشورهای اسلامی که این امر تضعیف شده، شاهد بسیاری از مشکلات همانند به حاشیه رفتن دین و معنویات هستیم و از سوی دیگر کمرنگ بودن وحدت در جهان اسلام زمینه‌ای برای تضعیف کشورهای اسلامی و سوی دیگر غارت منابع خدادادی آنان توسط دشمنان دین خدا خواهد شد.

امام جمعه شهرستان بانه عنوان کرد: امروز بیشتر از هر زمان دیگری مسلمین نیازمند وحدت در مقابل دشمنان مشترک خود هستند، امروز باید مسلمین اختلاف نظر و عقیده خود را کنار بگذارند و به مانند ید واحده در برابر دشمنان اسلام به ویژه صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها مقتدرانه بایستند، شایسته است که نگاه ما به مقوله وحدت نگاهی درست و اصولی و کاربردی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha