جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
امام جمعه محی آباد

حوزه/ امام جمعه محی آباد افزود: انتظار فرج به معنای آماده سازی برای ظهور امام زمان(عج) است و تا ما خودسازی و جامعه سازی نکنیم و پیرامون خودمان را درست نکنیم ما منتظر واقعی امام زمان(عج) نیستیم برای فرج باید ایستاد و کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام مصطفی خجسته امام جمعه محی آباد در خطبه دوم نماز جمعه ۲۳ شهریور ماه بعداز دعوت نمازگران به تقوای الهی گفت: یکی از صفات متقین مهدی باوری است و منتظر واقعی امام زمان(عج) بودن‌ است و انتظار فرجی که در روایات ما فرمودند افضل الاعمال است به معنای سکون نیست به معنای بی حرکتی و دست روی دست‌گذاشتن نیست.

وی افزود: انتظار فرج به معنای آماده سازی برای ظهور امام زمان(عج) است و تا ما خودسازی و جامعه سازی نکنیم و پیرامون خودمان را درست نکنیم ما منتظر واقعی امام زمان(عج) نیستیم برای فرج باید ایستاد و کار کرد.

امام جمعه محی آباد با بیان این نکته که یک جلسه ای برای شهدا برگزار شود اما سخنران و راوی و مجری جلسه یک تذکر درباره حجابی ندهند بیان کرد: چگونه می توانیم در مسیر شهدا حرکت کنیم و منتظر واقعی امام زمان(عج) باشیم امام زمان بیایند چه چیز را درست کنند؟

حجت الاسلام خجسته با بیان اینکه حجاب یکی از حکم های خداست گفت: امام زمان(عج) می آیند حکم هایی که روی زمین مانده است را به پا کند و بحث زکاتی که روی زمین مانده را احیا کند لذا وقتی امام زمان تشریف می‌ آورند در روایات داریم وقتی امام مسائلی که ازبین رفته و به فراموشی سپرده شده، را احیا می کنند بعضی ها می گویند دین جدید آورده اند نه این دین جدید نیست همان هست خیلی از احکام را ما گذاشتیم خاک بخورند. انتظار به حرف نیست انتظار به عمل است.

وی گفت: اگر می خواهید کار جلو برود اجازه دهید افراد کارشان را انجام دهند، بنده از همان روزی آمده ام خیلی جاها که حضور پیدا کردم چه مرد چه زن مراجعه کردند و گفتند که به مردم بگویید که زیرآب بچه های ما را نزنند و نگذارید جوان مردم آینده اش تباه شود. نکته بحث سعایت کردن است. این صفت خوبی نیست، انسان‌باید دستگیری کند.

حجت الاسلام خجسته با بیان اینکه در هر شهری مشکلاتی وجود دارد گفت: همه جا مشکلات است اما اینطور صحبت کردن که بخواهند شخصی را خراب کنند اما چهره ی شهر را خراب کنند جفا به این مردم است.

امام جمعه محی آباد اظهار داشت: یکشنبه روز قتل عام فسلطینی ها به دست نخست وقت رژیم منحوس صهیونیستی در صبرا و شتیلا است. یک سال است که جنایتی نیست که این جنایتکاران گرگ صفت انجام نداده باشند. کودک، بچه، جوان ، نوجوان ، مرد و زن را کشتند. اینها دیگر روی شمر و خولی و یزید را سفید کردند که خدا لعنتشان کند و عذابشان را زیاد کند.

وی با سوال اینکه وظیفه من و شما در قبال این ظلم ها چیست گفت: عزیزان ما لحظه ای نباید نسبت به این جنایات بی تفاوت باشیم، دستمان بسته است اما زبانمان که باز است باید دعا کنیم.

حجت الاسلام خجسته با تبریک روز ولادت رسول الله گفت: یکی از کارهای اساسی که حضرت امام انجام داد و خلف صالح حضرت امام، امام خامنه ای انجام داد بحث وحدت بین شیعه و سنی است. مسئله ای که ما بابت آن خون و شهید دادیم و جامعه اسلامی به این وحدت بسیار نیاز دارد. اینکه بعضی حرکات دیده می شود که برای ایجاد تفرقه شیعه و سنی است اصلا شایسته نیست. اینها اصلا به صلاح نیست و باید دقت کرد.

امام جمعه محی آباد با تبریک روز آغازین امامت امام زمان گفت: به همین مناسبت از امامان موقت شهر محی آباد و بعضی از عزیزان تکریم کنیم واقعا باید قدر این دوستان طلبه ای که در خدمت شما هستند بدانید.

وی افزود: آیت الله الهی طباطبایی برادر علامه طبابایی صاحب کتاب المیزان تشرفی به محضر اقا امام زمان(عج) داشتند و اقا فرموده بود هر وقت چیزی از خدا می خواهید خدا را به ریزه خواران سفره ما قسم دهید، ایت الله الهی طباطبایی میگویند با وجودی که منظور حضرت را فهمیدم اما می‌خواستم از لسان شریف خودشان بشنوم! سؤال کردم: آقا جان! ریزه خواران سفره شما چه کسانی هستندحضرت فرمودند: همین طلبه‌ها، طلاب علوم دینی هستد.

خطیب جمعه محی آباد در پایان با مناجاتی با امام زمان خطبه را به پیان رساندند: یا صاحب الزمان ببخش آقا که نتوانستم سربازی کنم، نتوانستم نام تو را جهانی کنم، نمکت را خوردم نمکدان را شکستم، و تو چقدر مهربانی این همه بدی دیدی و به روی خود نیاوردی، ای آقای ما ای مولای ما ببخش ما را، چیزی برای بدست آوردن دل شما ندارم غیر از اندکی اشکی که برای جدت در محرم و صفر ریختم و گرفتم، یا صاحب الزمان(عج) تو را به حسینت ما را ببخش، یا ایها العزیز، یا صاحب الزمان تو پدر ما هستی تو بابای خوب ما هستی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha