شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
.

حوزه/حجت الاسلام با اشاره به لزوم توجه و عمل به وحدت واقعی بین مسلمانان تصریح کرد: جامعه ما به دو نوع وحدت اسلامی نیاز دارد، یکی وحدت بین‌المللی و ناظر به امت اسلام در سرتاسر جهان اسلام؛ دوم وحدت ملی و ناظر به آحاد ملت در کشور عزیزمان ایران، مقام معظم رهبری بزرگترین منادی وحدت در جهان اسلام و امت رسول الله است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، نماز جمعه شهرستان نظرآباد به امامت حجت الاسلام قادر محمدی و با حضور مردم و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به نهم ربیع الاول خاطرنشان ساخت: اگر روز نهم ربیع الاول را از منظر مبانی قرآنی، روایی و فطری بنگریم، معلوم می‌شود که این روز، عید امامت و ولایت و مهدویت و در امتداد غدیر نبوی است.

وی ارزش و اهمیت روز ۹ ربیع الاول را مورد تاکید قرار داد و افزود: نهم ربیع الاول روز تجدید بیعت با امام زمان (عج) است.

امام جمعه نظرآباد با اشاره به لزوم توجه و عمل به وحدت واقعی بین مسلمانان تصریح کرد: جامعه ما به دو نوع وحدت اسلامی نیاز دارد، یکی وحدت بین‌المللی و ناظر به امت اسلام در سرتاسر جهان اسلام؛ دوم وحدت ملی و ناظر به آحاد ملت در کشور عزیزمان ایران.

وی افزود: مقام معظم رهبری بزرگترین منادی وحدت در جهان اسلام و امت رسول الله است.

خطیب نماز جمعه نظرآباد با اشاره به لزوم توجه به دشمن مشترک مسلمانان گفت: امروزه مسلمانان جهان، آمریکا و اسرائیل را دشمن مشترک خود می‌شناسند که تلاش دارند اسلام را ضعیف یا نابود کنند. وجود این دشمن مشترک، زمینه بسیار مناسبی برای پیدایش اتحاد در صف‌های مسلمانان است.

وی ادامه داد: بنابر اعلام معتبرترین منابع جهانی، بیش از ۹۰درصد کسانی که در غزه به خاک وخون کشیده شده‌اند، زنان، کودکان، نوزادان و غیرنظامیان هستند.

حجت الاسلام محمدی به انتقاد از پیشنهاد ساخت واحدهای ۲۵ متری پرداخت و گفت:اصرار بر ساخت واحدهای ۲۵ متری، از وجود یک هدف ضد فرهنگی حکایت دارد و بایدجلوی طرح‌های ضد خانواده گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha