سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
لطفیان

حوزه / حجت الاسلام لطفیان گفت:اگر حاکمیت جهان اسلام به دست پیامبر بود قطعا این اتفاقات در جهان اسلام نمی افتاد و باید سبک زندگی خودمان را نبوی کنیم که در این صورت پیروزی ها نصیب ما خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان امروز در همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز که به مناسبت هفته وحدت در مصلای امام خمینی رحمه الله برگزار شد، اظهار داشت: امام علی علیه السلام در مورد پیامبر(ص) فرمودند که ایشان پیامبر الهی است که در وصف و ستایش ما نمی گنجد و پیامبر کلمة الله است و اگر کسی این را بداند شخصیت پیامبر را خواهد شناخت.

وی افزود: دستان پیامبر(ص) پر از سخاوت است و سینه ایشان گشاده ترین سینه هاست، پیامبر (ص) وفادار ترین مردمان در زمانه خود و در زمان پس از خود است، نبی اکرم در معاشرت با جامعه اسلامی با نرم خویی برخورد می کند و این ویژگی‌ها، ویژگی هایی است که امروز بشر نیز بدان نیاز دارد.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: بعثت پیامبر پایانی بر جاهلیت و آغاز اعلان حق است و پیامبر حق را با حق شناخت و ما نمی توانیم برای شناخت حق از باطل هزینه کنیم و پیامبر(ص) به ما یاد داد که اگر دنبال حق هستید با حق پیش بروید.

وی تصریح کرد: پیامبر جلوی جوشش باطل را گرفتند و وظیفه هر مسلمانی است با پدیده باطل مبارزه کند اما پیامبر به ما یاد داد که با جوشش باطل را بگیریم و امروز انقلاب اسلامی که با مروز فساد و باطل در عالم درگیر شده است این برگرفته از نگاه بلند پیامبر گرامی اسلام است و اگر تمدن بخواهد شکل بگیرد این ویژگی های طبیعی است.

حجت الاسلام لطفیان خاطرنشان کرد: خیلی از کشورها به ما ایراد می گیرند که چرا با با کشورهایی در افتادید، ما مسلمان هستیم و نمی توانیم به جوشش باطل بی تفاوت باشیم، همان‌گونه که باطل جوشش دارد، حق هم جوشش دارد و ما باید با گمراهی در بیفتیم.

وی ادامه داد: تمدن اسلامی باید جلوی گمراهی را به گونه ای مسدود کند که کسی جرات حرکت در آن را نداشته باشد و تمدن اسلامی عقلانیت، معنویت و عدالت است.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: منهای علم سخن گفتن از تمدن راه به بیراهه خواهد برد و در حسن فاعلی تمدن اسلامی علم جایگاه عظیمی دارد.

وی افزود: جهاد عنصر دیگر تمدن اسلامی است و نمی شود درون خانه خود بنشینیم و بخواهیم خدای متعال تمدن اسلامی را در کاسه امت اسلامی قرار دهد و باید یک جهاد همه جانبه شکل گیرد.

حجت الاسلام لطفیان اضافه کرد: خدای متعالی مسئله مسابقه را با تعابیر مختلف در قرآن مطرح می کند و این مسئله مسابقه و سرعت بسیار اهمیت دارد و لذا مسئله السابقون السابقون را مطرح می کند.

وی با تاکید بر تقویت بنیان های وحدت و مودت در جامعه خاطرنشان کرد: باید بنیان‌های رحمت و مودت در جامعه تقویت شود و اصل عدم تعرض به مقدسات در جامعه نهادینه شود و باید پیمان ببندیم به مقدسات دیگران تعرض نکنیم و خدای متعال ادیان دیگر را به وحدت دعوت می کند.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور عنوان داشت: اصل تغافل، اصل دشمن ستیزی، سازش ناپذیری است و عده‌ای تلاش دارند دایره کفر و سرک را گسترش دهند که از درون آن داعش به وجود می آید که موجب بی خانمان شدند صد ها هزار مسلمان شد.

وی گفت: اگر حاکمیت جهان اسلام به دست پیامبر بود قطعا این اتفاقات در جهان اسلام نمی افتاد و باید سبک زندگی خودمان را نبوی کنیم که در این صورت پیروزی ها نصیب ما خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha