جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
علیدادی

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه حضرت حجت(عج) سه اصلاح بزرگ در عالم بوجود می‌آورد که اولین آن در بخش فرهنگی است، گفت: یکی از اصلاحات بزرگ فرهنگی که به دست باکفایت حضرت رقم می‌خورد اصلاح انحرافات فکری و بدعت‌ها در دین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌ اول نمازجمعه این هفته که در مصلای امام علی(ع) برگزار شد، در ادامه مباحث تربیتی هفته‌های قبل اظهار داشت: معرفی الگوهای قرآنی یکی از شیوه‌های تربیتی است که در این زمینه نام بردن از محسنین، مصلین، خاشعین و مستغفرین در قرآن با همین هدف است، از مصادیقی که در قرآن کریم متعدد از آن نام برده شده "صالحین" است، جماعتی که هر روز در نماز به آنها سلام می‌کنیم و آینده حکمرانی زمین از آن صالحین است.

وی با تأکید بر کلمه صالحین یادآور شد، صالحین جماعت برجسته و مورد توجه حتی انبیای الهی، ممتاز و الگوی جامعه دینی و بشری و صالح در نگاه دینی است که عمر خود را در اطاعت خدا سپری و اموال خود را در رضایت خدا هزینه می‌کنند.

امام جمعه کرمان، به ویژگی‌های صالحین در قرآن کریم اشاره کرد و یادآور شد: صالحین انسان‌های موثری در جامعه هستند که معروف‌ها را ترویج و از زشتی‌ها نهی و با فساد مبارزه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کرمان، در خطبه دوم به سالگرد قتل‌عام بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی در اردوگاه صبرا و شتیلا اشاره کرد و گفت: سختی‌ها گذشت و به برکت مجاهدان لبنان، امروز در اوج اقتدار و با قدرت هر چه تمام با این رژیم جعلی در ستیز است.

امام جمعه کرمان، با تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) آن را طلوع جریان بزرگ حکومت جهانی حضرت و آغاز اصلاح جهان دانست و یادآور شد: حکومت ایشان حکومت صالحان و مستضعفان جهان و حکومت خوبان و عدالت است و خواسته‌ها را تحت مدیریت وحی قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه حضرت حجت(عج) سه اصلاح بزرگ در عالم بوجود می‌آورد که اولین آن در بخش فرهنگی است، گفت: یکی از اصلاحات بزرگ فرهنگی که به دست باکفایت حضرت رقم می‌خورد اصلاح انحرافات فکری و بدعت‌ها در دین است، احیای کتاب و سنت و به کمال رساندن رشد عقلی و فکری از دیگر اصلاحات فرهنگی عصر ظهور است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی بیان کرد: در بستر اقتصادی نیز اصلاحات جدی در حکومت حضرت شاهد خواهیم بود که شامل به کار گرفتن ذخایر جهان، مبارزه با رانت و برنامه درست و جامع و کامل برای عدالت اقتصادی است.

وی درباره اصلاحات سیاسی و اجتماعی حکومت مهدوی اظهار کرد: آتش جنگ و خونریزی ظالمان را خاموش و دنیا را در بستری پر از آرامش و آسایش قرار خواهد داد و گسترش عدالت در همه شئون آن و امنیت اجتماعی برای بسترسازی فعالیت‌های مختلف از جمله اصلاحات این بخش است.

امام جمعه کرمان، با توجه به در پیش بودن هفته وحدت، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام سردمدار شعار و عمل وحدت است و امامین انقلاب نیز اقتدا به نبی مکرم کرده و وحدتی که خواسته پیامبر بود را اجرایی کردند، راهبرد وحدت جهان اسلام در سیره نبوی در سه محور اساسی خلاصه می‌شود که شامل تشکیل امت واحده، ایجاد اخوت اسلامی و سیره عملی پیامبر با تجلی آن در احکام دینی است و اگر وحدت محقق شود، بزرگترین قدرت مدافع عدل و داد تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) ایجاد اخوت اسلامی را در جای جای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود به مردم نشان دادند، اظهار کرد: تشییع شهید اسماعیل هنیه، دفاع از غزه، حرکت بزرگ و جوانمردانه انصارالله یمن و حرکت پرقدرت مقاومت اسلامی در عراق مصادیقی از اوج وحدت است، وحدت خواسته نظام جمهوری اسلامی در راستای راهبرد نبی مکرم اسلام است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha