جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
ادیانی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: فرهنگ اخلاص و برای خدا کار کردن یکی از خصوصیات شهدا بود و انتقال فرهنگ شهادت به جامعه بویژه نسل جوان رویکرد اصلی یادواره شهداست و این مهم موجب پویایی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی، در بیست و ششمین یادواره ۷۷ شهید منطقه لفور سوادکوه شمالی که در روستای خرخاک برگزار گردید با تأکید بر اینکه تا قیامت شهدا مورد تجلیل خداوند هستند، اظهار کرد: پیامبر اسلام فرموده بالاترین خوبی‌ها شهادت در راه خداست و از آن بالاتر نیست.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: توفیق پیمودن راه شهدا نصیب هرکسی نمی شود، اگر نبود بیان خداوند در قرآن مجید و سخن بزرگان دین و ائمه اطهار (ع) هرگز عقل بشر قادر نمی شد جایگاه شهید و شهادت را درک کند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) افزود: انقلاب اسلامی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیوند عمیقی دارد با مجاهدت ۲۵۰ ساله اولیای معظم الهی تا غیبت امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب در کتاب انسان ۲۵۰ ساله فرمودند "از جمله وظایف رهبری و ولایت فقیه این است که نگذارد شعله جهاد و ایثارگری خاموش شود" تمام ائمه یک‌ هدف مشترک را دنبال کردند و آن هدف مشترک ائمه، مبارزات سیاسی است، مبارزاتی که برای تاسیس نظام علوی و فاطمی در جامعه دنبال می‌گردد و ما آن کار ناتمام ائمه را قرار است با انقلاب اسلامی به نقطه نهایی برسانیم.

وی در ادامه مهمترین اهداف شهدا را تحقق آرمان ها و ارزش های انقلاب، برقراری حکومت دین و کوتاه کردن دست اجانب از خاک کشور عنوان کرد و افزود: دشمن با تهاجم فرهنگی، جنگ هوشمند، تحریم و فشار اقتصادی و ایجاد جنگ روانی به دنبال این است که ایران در برابر غرب تسلیم شود و به دوران قبل از انقلاب برگردد اما نمی داند که آرمان ها و ارزش های ما تغییر ناپذیرند و هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، شهدای ما دنبال آرمان انقلاب و کلام امام بودند.

این مقام انتظامی گفت: تمسک به شهدا باعث نجات انسان و جلوگیری از ضلالت و گمراهی می شود، امروز خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند چرا که با صبر و مقاومت خود به ما درس ایمان و تبعیت از ولایت دادند و هدف از برگزاری یادواره ها حفظ و بقای انقلابی است که شهدا همه هستی خودشان را تقدیم آن کردند و برای رسیدن به این هدف والا از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی گفت: شهادت نشانه پویایی و حرکت روبه جلو و پیشرفت انقلاب اسلامی و دستیابی به اهداف جهانی و تبدیل جمهوری اسلامی به یک قدرت منطقه‌ای است.

این مقام مسئول با تاکید بر تداوم راه شهیدان، متذکر شد: فرهنگ اخلاص و برای خدا کار کردن یکی از خصوصیات شهدا بوده و انتقال فرهنگ شهادت به جامعه بویژه نسل جوان مورد تاکید این یادواره‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی افزود: رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب، همین خون های پاک شهدا و صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا و البته رهبری پیامبرگونه و حکیمانه امامین انقلاب و همراهی امت بصیر و همیشه در صحنه است.

وی اذعان داشت: آسایش، امنیت، آبادانی و عزت و افتخار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مرهون رشادت‌ها، جانفشانی ها و از خود گذشتگی‌های شهدا و ایثارگران است.

نماینده ولی فقیه در انتظامی کشور گفت: امام خمینی (ره) با انقلاب و تاسیس حکومت اسلامی، کار ناتمام همه انبیاء و ائمه معصومین علیهم السلام را تمام کرد و آرزو و اهداف آنان را تحقق بخشید.

وی گفت: شالوده و خلاصه وصیت نامه اکثر شهدا را دو موضوع مهم ۱- پشتیبان ولایت فقیه باشید و امام را تنها نگذارید ۲-مادرم! خواهرم! دخترم و همسرم! مراقب حجاب خود باشید و با حجابتان امام و رهبرتان را یاری کنید، می باشد که باید به رعایت این مسائل بسیار توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی افزود: شهدا برای اینکه ایران اسلامی، سرافراز باشد جان شیرین خود را فدا کردند تا ایران عزتمند باقی بماند، آنها از سیم های خاردار نفس خود عبور کردند تا بتوانند از سیم خاردارهای دشمن عبور کنند، بر پهنه آسمان بال گشودند و به بالاترین درجه رسیدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خاتمه تصریح کرد: همه ما مدیون ایثارگری شهدا هستیم و افتخارات امروز ما در عرصه‌های مختلف مرهون خون پاک شهدا است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha