جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
خدری

حوزه/ امام جمعه چغادک گفت: مشکلات اقتصادی آزادسازی قیمت‌ها نیست اظهار داشت: برخی از دولتمردان فکر می‌کنند برای برطرف کردن ناترازی‌های اقتصادی باید قیمت‌ها آزاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت‌الاسلام رضا خدری، امام جمعه بخش چغادک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به ۱۲ ربیع‌الاول ولادت پیامبر(ص) به روایت اهل سنت (۵۳ قبل از هجرت) و آغاز هفته وحدت گفت: باید به ثمرات وحدت اسلامی در تاریخ معاصر توجه داشته باشیم، در قیام جنوب وحدت مردم باعث پیروزی شد و در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وحدت باعث پیروزی شد.

وی افزود: امروز در پیروزی‌های محور مقاومت، وحدت باعث پیروزی بر آمریکا و اسرائیل شده است؛ وحدت نیروهای مومن و مجاهد جهان اسلام از حشد الشعبی عراق گفته تا انصار الله یمن تا حزب الله لبنان و ...و هر چه وحدت جهان اسلام تقویت شود، پیروزی‌ها بیشتر خواهد شد.

امام جمعه چغادک به مساله حکمرانی خردمندانه بر اساس کارشناسی پرداخت و گفت: یکی از توصیه‌های مهم رهبر حکیم انقلاب در دیدار با دولت چهاردهم تأکید بر کار کارشناسی همراه با استفاده از نظرات کارشناسان مومن و صادق بود.

وی افزود: حاکمان اسلامی باید از مشورتِ مشاوران کارآزموده و آگاه بهره‌مند باشند. «حضرت نبیّ‌اکرم صلّی اللَّه‌علیه‌وآله خطاب به «عبداللَّه‌بن‌مسعود» می‌فرمایند: «یابن مسعود! اذا عملت عملاً فاعمل بعلم و عقل»؛ ای پسرِ مسعود! هر کاری که می‌خواهی انجام بدهی، با دانش و خرد انجام بده. رهبر انقلاب اسلامی علاوه بر اهمیت کار کارشناسی و مشورت با متخصصان بر انتخاب کارشناس شایسته، تأکید ویژه دارند: گاهی کارشناسی‌های مغرضانه، پوست خربزه زیر پای مسئولان است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: امیرالمؤمنین (علیه السّلام) در این زمینه هم توصیه دارند: لا تُدخِلَنَّ فی مَشوِرَتِکَ بَخیلاً... وَ لا جَباناً؛ با بخیل مشورت نکن. چرا؟ زیرا اگر خواستی کمکی به کسی بکنی، این بخیل جلویت را می‌گیرد می‌گوید که جیبت خالی می‌شود. با آدم ترسو مشورت نکن، زیرا هر کار بزرگی بخواهی انجام بدهی، تو را می‌ترساند که اگر این کار را بکنی، چنین می‌شود، چنان می‌شود.

حجت الاسلام خدری در ادامه با بیان اینکه راه حل مشکلات اقتصادی آزادسازی قیمت‌ها نیست اظهار داشت: برخی از دولتمردان فکر می‌کنند برای برطرف کردن ناترازی‌های اقتصادی باید قیمت‌ها آزاد کرد. مثلاً آزادسازی قیمت‌ها در حوزه بنزین در حالیکه این افراد گویا توجه ندارند که ناترازی‌های کشور با آزادسازی قیمتی قابل حل نیست بلکه به روابط بین‌المللی نیز مرتبط است و از طرفی فضای اجتماعی پس از تحمل حدود ۱۰ سال فشار اقتصادی، نمی‌تواند متحمل سیاست‌هایی شود که شرایط اقتصادی را دشوارتر می‌کند. لذا دولتمردان باید مراقب باشند و از رفتن به سمت آزادسازی قیمت‌ها اجتناب کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha