جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ حجت‌الاسلام پردل گفت: سخن از وفاق ملی زمانی خوب و مفید است که منافع ملی و ملت ایران اسلامی را در پی داشته باشد نه آن کسانی که به منافع ملی و ملت ضربه زدند و خسارت وارد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پُردل امام جمعه شبانکاره ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه وفاق ملی به معنای بکارگیری افراد ایستاده در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست، اظهار داشت: وفاق ملی سخن خوب و زیبایی است اما به معنای تأیید و بکارگیری کسانی که در برهه‌های حساس علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی جبهه گیری کردند و حامی فتنه گران و آشوب گران و بر هم زنندگان امنیت و آرامش جامعه بودند، نیست.

امام جمعه شبانکاره افزود: سخن از وفاق ملی زمانی خوب و مفید است که منافع ملی و ملت ایران اسلامی را در پی داشته باشد نه آن کسانی که به منافع ملی و ملت ضربه زدند و خسارت وارد کردند.

وی ادامه داد: در سال ۸۸ عده‌ای کشور را به آشوب کشاندند و باعث شدند خسارات زیادی به منافع ملی وارد بشود و هنوز هم از گفته و کرده خود پشیمان نیستند و هنوز بر همان عقیده نادرست و اشتباه خود پافشاری می‌کنند، حالا بیاییم بگوییم نه اشکال ندارد وفاق ملی باشد، شما که این همه خرابکاری کردید و خسارت وارد کردید بیایید، این با منافع ملی و ملت و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی مغایر است.

امام جمعه شبانکاره عنوان کرد: عده‌ای در فتنه زن، زندگی؛ آزادی با دشمن و منافقین همسو شدند و باعث ریختن خون جوانان عزیز وطن شدند و خانواده‌های آنان را داغدار کردند، که بکارگیری این افراد خیانت به خانواده محترم شهدا است.

حجت‌الاسلام پردل با اشاره به نقاط اصلی اختلاف در حل مشکلات اقتصادی، ابراز کرد: سه رویکرد، سه محل نزاع اصلی در حوزه اقتصاد شکل گرفته‌ که قرارگیری هر کدام به عنوان پشتوانه سیاست‌های کلان کشور، مسیر را متفاوت از دیگری رقم می‌زند. نزاع بر سر تحریم، اولویت اقتصاد و عدالت است.

وی تصریح کرد: در نزاع اول یعنی تحریم، سه نوع مواجهه وجود دارد، برداشتن تحریم، دور زدن تحریم و بی‌اثر کردن تحریم.

امام جمعه شبانکاره یادآور شد: در نزاع دوم نیز، سه مواجهه وجود دارد، رفع ناترازی در کشور، اصلاح سیاست‌گذاری‌های داخلی و بزرگ‌کردن اقتصاد کشور از طریق سیاست‌های به هم پیوسته داخلی و خارجی.

وی عنوان کرد: باید توجه کرد که راه‌حل اول و دوم نیز ضروری است، اما آنچه اولویت دارد بزرگ شدن اقتصاد از طریق توسعه صنعت و توجه به تولید است، تمام کشورهای توسعه یافته چه در دهه ۹۰ میلادی مانند انگلیس و آلمان و چه در معاصر مانند توسعه‌یافتگان شرقی، رشد را با توسعه تولید و صنعت رقم زده‌اند، هر سیاستی اگر در تضاد با بزرگ‌شدن اقتصاد کشور باشد، اصالتی ندارد.

امام جمعه شبانکاره خاطرنشان کرد: در نزاع سوم یعنی عدالت نیز سه مواجهه مطرح است، اول آنکه به آزادسازی گسترده در اقتصاد و رقم خوردن خود به خودی عدالت معتقد است، دوم، معتقد به توزیع فقر و تحقق عدالت از طریق نظارت گسترده و قیمت‌گذاری و برنامه‌ریزی متمرکز است و سوم راه حل برقراری عدالت و رونق معیشت را در «ایجاد فرصت رشد برابر برای تمام اقشار و گسیل منابع به سمت بخش‌هایی که تولید را بزرگ می‌کند» می‌داند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha