جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
نماز جمعه عالیشهر به روایت تصویر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: اگر مردم ایران داشته‌های خود را بدانند دشمنی نمی‌تواند بر آنها مسلط شود، مهم‌ترین ثروت هر کشوری نیروی انسانی است که ما بهترین‌هایش را داریم اما احساس حقارت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد، امام جمعه عالیشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سفر رئیس جمهور به به کشور عراق گفت: اولین سفر خارجی رئیس جمهور به کشور عراق انجام شد که دارای اهمیت زیادی است.

وی افزود: عراق مهم‌ترین همسایه ماست، عصبانیت صهیونیست‌ها از این سفر نشان می‌دهد که کار بسیار خوبی انجام شده و رابطه محکم‌تر با این همسایه هم از نظر اقتصادی هم امنیتی هم فرهنگی به نفع مردم هر دو کشور هست.

امام جمعه عالیشهر افزود: رئیس جمهور در این سفر حامل پیام تشکر امام عزیز از مردم و مسئولین عراقی به خاطر مهمان نوازی در ایام اربعین هم بود که به نخست وزیر عراق تحویل داده شد، در این پیام رهبری از موکب داران و ملت بزرگ عراق و مراجع علما و مسئولین عراقی تشکر کردند و فرمودند رفتار شما در دنیا نظیر ندارد و واقعاً هم همینطور است که عزیزانی که مشرف شده‌اند خودشان لمس کرده‌اند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد در ادامه سخنان خود در رابطه با المپیادهای علمی، گفت: جایگاهی که کشور عزیز ما در دنیا به دست آورد بسیار عالی و باعث افتخار همه ماست رتبه سوم جهان بعد از آمریکا و چین؛ متاسفانه این خبر شنیده نشد و خیلی از مردم الان اطلاع ندارند چون دشمنان ما نمی‌خواهند این خبرهای مهم به گوش مردم برسد.

وی بیان کرد: اگر مردم ایران داشته‌های خود را بدانند دشمنی نمی‌تواند بر آنها مسلط شود، مهم‌ترین ثروت هر کشوری نیروی انسانی است که ما بهترین‌هایش را داریم اما احساس حقارت می‌کنیم. چون نمی‌گذارند که باور کنیم که چقدر توانمندیم دشمنی که همیشه تبلیغ می‌کند اگر خواهان پیشرفت هستید باید حجاب را، خانواده را، مادر شدن را فراموش کنید الان نمی‌گذارند که شما بدانید دختر و زن ایرانی با حجاب، خانواده دوست، دارای فرزند به جایگاه‌های رفیع و قله افتخارات رسیده است.

حجت الاسلام حمیدی نژاد گفت: هنوز بوق‌های دشمن در داخل خبرگزاری‌های شیطان با انتشار گسترده خبرهای دست چندم و کم اهمیت مثل وام‌های چند میلیاردی بورس و کمبود بنزین در شمال و غیره نمی‌گذارند مردم متوجه خبرهای اصلی شوند.

امام جمعه عالیشهر با گرامیداشت هفته وحدت، گفت: هفته آینده از دوشنبه ۱۲ ربیع الاول که میلاد پیامبر بزرگ خدا صلی الله می‌باشد به روایت اهل سنت هفته وحدت آغاز می‌شود چیزی که امروز ملت بزرگ ایران به شدت به آن نیاز دارد وحدت است وحدت هم بین شیعه و سنی و هم بین آحاد مردم و اقوام‌های مختلف و زبان‌های متفاوت البته وحدت به این معنا نیست که ما به رنگ و شکل دیگری در بیاییم یا مذهب و زبان خود را عوض کنیم وحدت یعنی در مقابل دشمن که در یک خانه زندگی می‌کند و با هم اختلاف دارند اما وقتی دشمنی پیدا می‌شود یک مشکل مشترک پیدا می‌کنند با هم متحد می‌شوند.

وی بیان کرد: البته مردم باید با مسئولین هم وحدت داشته باشند و به آنها برای رفع مشکلات خودشان کمک کنند و همچنین مسئولین هم باید برای حل مشکلات مردم با همدیگر وحدت داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha