جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
زاهددوست

حوزه/ حجت‌الاسلام زاهددوست گفت: مدارس تخریبی و فرسوده شایسته مردم شهرستان دشتی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج)، اظهار داشت: امام زمان(عج) مُعِزُّ الأَوْلِیَاءِ و مُذِلُّ الأَعْدَاءِ، است، اگر ما امام زمان(عج) را دوست داریم، باید اگر کسی در مسیر دین تلاش و مقاومت می‌کند نیز کمکش کنیم همانند مردم فلسطین.

وی افزود: امروز زیر آسمان دشمنانی بالاتر از رژیم منحوس صهیونیستی، شخص نتانیاهو و رژیمی جنایتکارتر و غاصب‌تر از اسرائیل وجود ندارد پس دوستان و منتظران واقعی امام زمان(عج) باید مقابل دشمنان خدا صف آرایی کنند.

امام جمعه خورموج، با بیان اینکه امام زمان(عج) همه حرف‌ها را حول محور تقوا جمع می‌کند، گفت: اگر محور در بین مسئولین، نظام و مردم تقوا شود، دیگر منیت‌ها و بازی با آبروی دیگران در جامعه از بین می‌رود و در جامعه خلاف اخلاق عمل نمی‌کنیم.

حجت الاسلام زاهددوست، از اهداف امام زمان(عج) را اجرا و پیاده کردن و کاربردی کردن مفاهیم قرآن دانست و یادآور شد: قطعا اگر جامعه‌ای قرآنی باشد، به احدی در آن جامعه ظلم نمی‌شود و اگر اقتصاد آن قرآنی باشد دیگر ربا و رشوه گرانفروشی و احتکار در آن جامعه پیدا نمی‌شود، اگر گزینش و استخدام‌های ما قرآنی باشد معیار تخصص و تعهد خواهد بود، نه دوست بازی و فامیل بازی و پارتی بازی و اگر زنان و دختران جامعه ما قرآنی زندگی کنند، عفت و حیاء را سرلوحه خود قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: روز نهم ربیع‌الاول از منظر مبانی قرآنی و روایی، روز عید امامت و ولایت و مهدویت و غدیر دوم و در امتداد غدیر نبوی است، اگر روز غدیرخم از منظر قرآن روز اکمال و اتمام است، روز نهم ربیع الاول نیز روز اکمال و اتمام امامت اهل بیت(ع) است.

امام جمعه خورموج اظهار کرد: عید نهم ربیع الاول، عید آغاز امامت امام موعود(عج) و زیباترین طراحی و مهندسی فرهنگی برای مذهب و مکتب تشیع است، چراکه شیعه پس از دو ماه حزن مقدس، با جشن و سرور آغاز امامت حیّ و حاضر را جشن می‌گیرند، این یعنی «یفرحون لفرحنا».

وی با تبریک پیش رو بودن ولادت با سعادت پیامبر(ص) و هفته وحدت، گفت: وجود نورانی پیامبر(ص)، بزرگترین مایه‌ وحدت در همه‌ ادوار اسلامی بوده و امروز هم می‌تواند باشد، چرا که آن بزرگوار مرکز و محور عواطف و عقاید همه‌ مسلمان‌هاست و همین محوریت یکی از موجبات انس دل‌ها و نزدیکی فِرَق اسلامی با یکدیگر به حساب می‌آید.

امام جمعه خورموج خاطرنشان کرد: بزرگترین تبلیغ در دنیا برای اسلام، معرفی بیش از پیش چهره‌ نورانی پیامبر اسلام برای عالم است، باید قبل از آنکه دشمنان و مخالفان، در قالب شیوه‌های هنری خود چهره‌ نورانی پیامبر رحمت را در اذهان مردمِ دنیا مخدوش کنند، هنرمندان مسلمانان با بیان و تبلیغ و تبیین راجع به آن شخصیت معظّم کار هنری و تبلیغی بکنند.

حجت الاسلام زاهددوست با گرامیداشت اول مهر و بازگشایی مدارس، ابراز کرد: مدارس تخریبی و فرسوده شایسته مردم شهرستان دشتی نیست و مسئولان باید با نگاه ویژه‌ جهت بهبود شرایط تلاش کنند.

امام جمعه خورموج تصریح کرد: همه دستگاه‌های مسئول در این حوزه با همکاری خیرین باید برای رفع کمبودهای آموزشی و بهبود فضاهای آموزشی این شهرستان تلاش کنند، انتظار داریم از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت جهت رفع این مشکل اساسی در شهرستان توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست مطالبه گری مسئولان شهرستان‌های دشتی و تنگستان با مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، یادآور شد: در این نشست مطالبات و انتظاراتی مطرح شد و از سوی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز وعده‌های خوبی برای توجه به شهرستان داده شد که امیدوارم با پیگیری مسئولین شهرستان، این وعده‌ها اجرایی شود.

حجت‌الاسلام زاهددوست اظهار کرد: فعال کردن و اجرا طرح توسعه میدان گازی پارس شمالی، تأمین تجهیزات درمانی بیمارستان، پیگیری تعیین بیمارستان زینبیه(س) بعنوان معین نفت، احداث و تجهیز زمین و سالن‌های ورزشی مناسب در سطح شهرستان، بازسازی مدارس تخریبی، احداث و تجهیز زیرساخت‌های فرهنگی نظیر مساجد، مصلی‌ها و حوزه‌های علمیه، توجه به اشتغال جوانان شهرستان در صنعت نفت، پالایشگاه‌ها و صنایع پایین دستی، پرداخت حق آلایندگی به شهرستان با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و احداث پروژه شاخص نفت در شهرستان از اهم مطالبات مطرح شده توسط اینجانب در این نشست بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha