جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
امام جمعه موقت تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر اینکه طلبه یعنی رونق بخش خیمه حضرت ولیعصر(عج)، گفت: طلبه باید اهل تقوی و مردم دار باشد و طلبه کسی است که آدرس امام زمان(عج) را به مردم می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه سفیران هدایت امام صادق(ع) با حضور جمعی از اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه و سایر اقشار مردم در مسجد حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در این مراسم با بیان اینکه سوره واقعه انسان را بیمه می‌کند، اظهار داشت: سوره واقعه، موجب رونق زندگی شما می‌شود، لذا نسبت به قرائت روزانه این سوره و سایر سوره‌های قرآن اهتمام بورزید و با قرآن کریم مأنوس باشید.

امام جمعه موقت تهران افزود: معالم قرآنی بر قلب پیامبر اعظم(ص) نازل شده و ائمه اطهار(ع) حافظ وحی هستند.

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) در شرایط سختی زندگی کردند، گفت: حضرت در تأمین شرایط مالی شیعیان به ویژه نیازمندان، نقش مهم داشتند، همچنان که امروزه نایب امام زمان(عج) و مراجع تقلید مراقب مردم هستند، کسی هم که طلبه می‌شود یاریگر علما و مراجع تقلید است، به بیان دیگر طلبگی، یعنی یار امام زمان(عج) شدن.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر اینکه طلبه یعنی رونق بخش خیمه حضرت ولیعصر(عج)، ابراز کرد: طلبه باید اهل تقوی و مردم دار باشد و طلبه کسی است که آدرس امام زمان(عج) را به مردم می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ما روحانیون زخم زبان‌های زیادی شنیدیم، گفت: بنده طی ۴۵ سال که از انقلاب می‌گذرد زخم زبان‌های مختلف به بهانه‌های مختلف شنیدم، ولی هیچ گاه خللی در اراده و ایمان بنده ایجاد نشده است، چون باور دارم صاحب دارم، طلبه باید صبور باشد و نباید خود را بی‌صاحب بداند، اگر طلبه چنین نگاهی داشته باشد در حمایت از نظام جمهوری اسلامی هیچ سستی نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، با بیان اینکه طلاب باید اهل عمل باشند تا خدا از علم لدنی به آنان عنایت کند، اظهار کرد: خداوند نورانیتی در شما ایجاد می‌کند تا نسبت به گناه، حساس می‌شوید و میل به حرام پیدا نمی‌کنید، امام خمینی(ره) و مراجع تقلید ما چنین بودند، ما باید اهل ذکر باشیم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اگر تقوی داشته باشیم، خود خدا با ما صحبت می‌کند، طلبه آمده است تا آدم شود، آیت الله شیخ عبدالکریم حائری(ره) تأکید داشت که «ملا شدن چه مشکل، ولی آدم شدن، محال است.»، بنابراین طلبه آمده است، آدم شود، طلبه علم نورانی دارد، نه اینکه آخوند شود، مبلغ و بلندگوی اسرائیل و آمریکا شود، روحانی باید ناز جوان منحرف را بکشد و دلسوز آنها باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، امانت امام خمینی(ره) و شهدا نزد ما است، گفت: همه باید اهل امانت باشیم، نباید اسرار مردم را بازگو کنیم و اهل تقوی و ایمان باشیم و از خدا بترسیم.

وی تأکید کرد: برای اینکه به این حالات برسید، اهل ذکر یونسیه در سجده و اهل سجده طولانی باشید، البته برای اینکه چنین سجده‌ای اثرگذار باشد دو شرط را باید رعایت کرد، اول اینکه اهل تقوی بود و دوم اینکه بر طولانی شدن سجده که از توصیه‌های امام حسن عسکری(ع) است، مداومت داشته باشید.

حجت الاسلام سید محمد عابدین زاده مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت امام صادق(ع) هم در ابتدای این مراسم با بیان اینکه این مدرسه علمیه در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد، اظهار کرد: طلاب این حوزه در کنار تهذیب اخلاقی و تعلیم علوم حوزوی، در انجام اقامه جماعت و امور تبلیغی و فرهنگی در مساجد و مدارس و سایر مراکز فعالیت خوبی دارند.

وی افزود: مدرسه علمیه سفیران هدایت امام صادق(ع) در سال تحصیلی جدید از میان دانش آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم و افراد دارای تحصیلات بالاتر طلبه جذب می‌کند و تلاش می‌کنیم طلابی با سواد، انقلابی، ولایت مدار، اهل تبلیغ و آشنا به زبان و فنون و مهارت‌های تبلیغی تربیت کنیم.

یادآور می‌شود، مدرسه علمیه سفیران هدایت امام صادق(ع)، واقع در تهران، بلوار ابوذر، بین پل پنجم و ششم، نبش خیابان هانی از میان دانش آموزان پایه یازدهم و دیپلم و افراد دارای تحصیلات بالاتر طلبه می‌پذیرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha