چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
 حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش

حوزه/ امام جمعه شهر گچساران با انتقاد از بی‌اخلاقی در عزل و نصب‌های دولت چهاردهم گفت: بی‌احترامی‌های انجام شده به مدیران لایق دولت سیزدهم، باعث دلسردی آن‌ها در خدمت آینده به نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدعنایت هاشمی منش امام جمعه گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه، با موضوع لزوم تکریم مدیران سابق و اخلاق مداری در عزل و نصب‌ها گفت: متأسفانه برخی از مدیرانی که در دولت قبل عملکرد خوبی داشتند، بدون تکریم و هماهنگی قبلی و مراسم تودیع درست در اداره خود و یا حتی فضای مجازی، عزل شده‌اند.

امام جمعه گچساران با انتقاد از اینکه مدیران مد نظر حتی در سیستم دولت جابجا نشده بلکه از دولت خارج شده‌اند ابراز داشت: در خطبه‌های نماز جمعه درباره جایگاه انسان‌های شریف و ریشه آن در قرآن کریم صحبت کردم و تأکید کردم که قبل از تکریم چنین انسان‌هایی به وسیله دیگران، این افراد به وسیله خداوند متعال تکریم شده‌اند.

وی توضیح داد: طبیعی است که هر مدیر بالا دست علاقه دارد که از مدیر زیر دستی استفاده کند که همراه و هم فکر او باشد اما چنین عزل و نصب‌هایی با شعار دولت فعلی مبنی بر «وفاق ملی» و مسائل مختلف اخلاقی که وجود دارد همخوانی ندارد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: وفاق و همدلی باید با نگاه شایسته سالاری، تخصص و تعهد باشد؛ این‌ها لازمه وفاق است؛ مسئولان نباید تنها به دلیل ارتباط با فلان جناح و فلان نماینده انتخاب شوند؛ وفاق ملی باید در راستای خدمت بیشتر به مردم باشد.

امام جمعه گچساران ادامه داد: وفاق در انتخاب مدیران جدید باید در میدان مسابقه‌ای در خدمت به مردم و تبعیت از رهبری و سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد؛ در فضای وفاق ملی باید اسناد بالا دستی مورد توجه قرار گیرد.

وی شناسایی میزان کارآیی و تخصص مدیران قبلی و فعلی و مقایسه آن‌ها را امری دقیق عنوان کرد و گفت: میزان این تخصص و تعهد بر ما پوشیده است اما آنچه مشهود است، تغییر این مدیران بدون توجه به اخلاق اسلامی بلافاصله بعد از تغییر دولت و نمایندگان مجلس بود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تأکید کرد: مسئولان گذشته خدماتی به مردم، دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اند که کمترین تشکر از ایشان خروج آبرومند از سیستم و قوه مجریه بود؛ با در نظر گرفتن این نکته که مدیران لایق برای خدمت به مردم، در سال‌های آینده نیز به کار گیری خواهند شد، چنین رفتاری باعث دلسردی ایشان در خدمت به نظام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha