سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
انجمنِ شرعی کے تحت شہدائے خدمت کی یاد میں ریلی

حوزه/ رئیس انجمن شرعیه شیعیان جامو و کشمیر لایحه اصلاح وقف را توطئه ای شوم برای غصب اموال مسلمانان توصیف کرد و گفت: حفاظت از اموال وقف وظیفه کل امت های اسلامی است.

به گزارش ترجمه خبرگزاری « حوزه »، رئیس انجمن شرعیه شیعیان جاو و کشمیر، حجت الاسلام سید حسن موسوی صفوی، در برابر لایحه اصلاحی وقف ۲۰۲۴ جامو و کشمیر، از ملت اسلامی درخواست کرد که در مخالفت این لایحه به "کمیته مشترک پارلمانی" به صورت گسترده آرا و نظریات خود را ارسال کنند تا برای دولت روشن شود که نیازی به لایحه اصلاحی نیست، اگر این لایحه اصلاحی اعمال شود در آن صورت آسیب های زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی با نگرانی گفت: اموال موقوفه، اموال دولت نیست بلکه ملک شخصی مسلمانان است که برای کارهای دینی تقدیم می شود. نقش هیئت و امنای وقف، فقط تنظیم آنهاست، اما اکنون که لایحه پیشنهادی، عضویت غیر مسلمانان را پیشنهاد می کند، این لایحه غیر مسلمانان را از وقف اموال خود منع می کند.

حجت الاسلام سید حسن موسوی، اجازه ندادن به اقامه نماز جمعه در مسجد جامع را به شدت محکوم کرد و گفت: اکنون دولت تصمیم می‌گیرد که چه زمانی نماز جمعه اقامه شود و چه زمانی نشود، این کار دولت، دلیل بزرگی بر دخالت در هر مذهب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha