چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
وقف ترمیمی بل 2024: تلنگانہ وقف بورڈ کی شدید مخالفت

حوزه/ هیئت وقف تلنگانا به شدت با لایحه اصلاحیه وقف ۲۰۲۴ در مجلس مخالفت کرد، سید عظمت الله حسینی و نثار حسین حیدر خواستار رد این اصلاحیه شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری « حوزه »، هیئتی از هیئت وقف تلنگانا به ریاست سید عظمت الله حسینی با "کمیته کاری مشترک (JWC) "درباره لایحه اصلاحیه وقف در مجلس پارلمان دهلی دیدار کرد. هدف از این جلسه ارائه نگرانی ها، پیشنهادات و ایرادات هیئت وقف دولتی تلنگانا در مورد لایحه اصلاحی وقف پیشنهادی ۲۰۲۴ بود.

رئیس هیئت وقف تلنگانا، سید عظمت الله حسینی، ضمن ارائه موضع خود در این کمیته گفت: در لایحه اصلاحی پیشنهادی نکات زیادی وجود دارد که نه تنها در حفاظت از اموال موقوفه مشکل ایجاد می‌کند، بلکه مدیریت آنها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

وی اضافه کرد که هیئت وقف تلنگانا به شدت با این لایحه مخالف است و از تمام ابزارهای قانونی و دموکراتیک برای جلوگیری از تصویب آن استفاده خواهد کرد.

ریاست مجلس علما و ذاکرین دکتر سید نثار حسین حیدر آقا نیز این لایحه را رد کرد و گفت: اموال موقوفه، امانت مسلمانان است، و این اموال با این لایحه در خطر است. دولت باید احساسات و نگرانی‌های جامعه مسلمانان را در مورد این گونه لایحه جدی بگیرد.

وی افزود: اگر دولت با نادیده گرفتن نگرانی مسلمانان این لایحه را تصویب کند، اعتراضات سراسری علیه آن صورت خواهد گرفت.

هیئت وقف به کمیته اعلام کرد که قبل از هر گونه اصلاح قوانین موجود در خصوص مدیریت و حفاظت از اموال موقوفه، مشورت با نمایندگان جامعه مسلمین ضروری است. این هیأت از دولت خواست که این لایحه را پس بگیرد و پس از مشورت با نمایندگان مسلمانان، قانون را تدوین کند.

در پایان این نشست، "کمیته کاری مشترک" با دقت به صحبت های هیئت وقف گوش کرده و اطمینان داد که دغدغه های آنان در مجلس مطرح خواهد شد و تمام تلاش ها برای حل این موضوع به کار گرفته خواهد شد.

اعتراض شدید هیئت وقف تلنگانا به نادیده گرفتن حقوق مسلمانان در تدوین قانون وقف در هند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha