جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ امام جمعه سمنان گفت: اتحاد بین مسلمانان راهکار مقابله با دسیسه‌های دشمنان است و توطئه‌های زیادی به واسطه این مهم خنثی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای امام علی(ع) با اشاره به در پیش‌بودن هفته وحدت افزود: ابر قدرت‌ها و استکبار جهانی طی تاریخ به دنبال تفرقه‌افکنی و حکومت کردن هستند.

وی اضافه کرد: وحدت شیعه و سنی توطئه‌های زیادی را خنثی کرده است و گستردگی جبهه مقاومت در نقاط مختلف جهان از مصداق‌های وحدت است.

وی ادامه داد: معرفی قرآن به عنوان محور اجتماع امت اسلامی، تبیین حج ابراهیمی و معرفی جنبه وحدت‌آفرینی عیدغدیر، نامگذاری سالروز آتش‌سوزی مسجد الاقصی به عنوان روز مسجد از مصداق‌های وحدت آفرینی است.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان سمنان، چشم جبهه مقاومت به ایران در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی است و امید می‌رود نظام جمهوری اسلامی با پیروی از رهبر معظم انقلاب در مقابله با دشمنان تسریع کند.

وی اظهار کرد: ترویج دین هراسی، اسلام‌هراسی، تشیع هراسی، ایران هراسی، انقلاب هراسی و مهدی هراسی از توطئه‌های دشمنان برای تفرقه‌افکنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اضافه کرد: افرادی که به اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی دامن بزند در زمین دشمن بازی می‌کند.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به سفر مسعود پزشکیان رییس‌جمهور به کشور عراق گفت: شهید آیت‌الله رئیسی قرار بود به کشور عراق سفر کند که به شهادت رسید و اکنون ادامه راهش و انجام یک ماموریت توسط رییس‌جمهور دولت چهاردهم نشان از ثبات و استحکام سیاست کشور است که با تغییر رییس جمهور مواضع تغییر نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سفر رییس جمهور ایران به عراق برکت‌های زیادی در زمینه های مختلف و منافع دارد.

به گفته وی، قلع و قمع دشمنان در اقلیم کردستان عراق یک پیروزی بزرگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به در پیش‌بودن روز شعر و ادب فارسی افزود: شهریار از شاعران بزرگ کشور است.

امام جمعه سمنان با تاکید بر رعایت تقوا و تبعیت از ولی‌فقیه ادامه داد: رعایت تقوا راه رسیدن به سعادت است.

وی با گرامیداشت آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) اضافه کرد: عدالت‌گستری و ترویج خوبی‌ها زمینه‌ساز ظهور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه بیان کرد: سربازخانه امام زمان(عج) نیاز به سرباز دارد و نباید سنگرها راخالی گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تاکید کرد: آغاز سال تحصیلی در مدرسه با دیدگاه تربیتی مورد توجه اولیای مدرسه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha