جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
کد خبر: 1182834
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
فین

حوزه/ حجت‌الاسلام درخشان رابطه امام و امت را رابطه اطاعت پذیری عنوان کرد و گفت: امام جامعه باید راه را نشان بدهد و امت حرکت کنند و او مسیر را مشخص کند و امت بی چون و چرا در این مسیری که امام مشخص کرده حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام سید باقر درخشان امام جمعه فین، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این بخش ضمن توصیه به تقوی الهی و تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز امامت امام زمان (عج)، اظهار کرد: یکی از کارهای که انبیاء الهی و بعد از آنها ائمه اطهار علیهم صلوات الله انجام می‌دادند بِسترسازی هم برای دوران غیبت هم برای ظهور امام زمان (عج) بود.

وی افزود: هرچه به دوران غیبت امام زمان (عج) نزدیک تر می شدیم این بِستر سازی برای دو تا نکته، به نقطه اوج خودش نزدیک تر می‌شد. و در دوران امام عسگری(ع) هم به نقطه اوج خودش رسید.

خطیب جمعه فین ادامه داد: کارهای مختلفی امام عسگری (ع) انجام می‌دادند تا جامعه مهیا برای دوران غیبت و بعد برای بِستر سازی ظهور بشود. دو مورد از برجسته ترین کارهایی که امام حسن عسگری(ع) در این دوران انجام می‌دادند نخست جامعه پردازی و امت سازی برای تحقق ظهور و دولت کریمه امام زمان (عج) از مسیر کنار گذاشتن اختلافات قومی مذهبی و هر بهانه ای که ممکن است در جامعه اسلامی ایجاد اختلاف بکنه.

حجت‌الاسلام درخشان در ادامه رابطه امام و امت را رابطه اطاعت پذیری عنوان کرد و گفت: امام جامعه باید راه را نشان بدهد و امت حرکت کنند و او مسیر را مشخص کند و امت بی چون و چرا در این مسیری که امام مشخص کرده حرکت کنند آنچه باعث شد انبیای الهی کارشان نیمه تمام بماند، آنچه سبب اصلی ناکامی جریان حق در طول تاریخ بود این بود که جریان حق آماده اطاعت پذیری از امام و رهبر جامعه نبود، یاد نگرفته بودند زیر پرچم امام باید بایستند، یاد نگرفته بودند باید از امام جامعه تبعیت و اطاعت بکنند. این حلقه مفقوده باید پیدا شود.

وی اظهار کرد: در جامعه اسلامی یعنی امت اسلامی مخصوصا در دوران غیبت و حالا به لطف خداوند متعال با پیروزی انقلاب ما، ولایت فقیه مَحکِ جامعه شیعی و پیروان اهل بیت علیهم السلام در بحث اطاعت پذیری از امام است. هر قدر اطاعت پذیرتر بشویم مهیاتر می شویم برای درک ظهور امام زمان. این رابطه باید بین امام و امتش ایجاد شود.

امام جمعه فین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه اهل سنت دوازدهم ربیع و شیعیان روز هفدهم را روز ولادت پیامبر اسلام (ص) می‌دانند ، لذا این هفته، هفته وحدت نامیده شده، تأکید کرد: مقام معظم رهبری بارها و بارها در سخنرانی هایشان روی دو چیز تأکید کردند نخست دشمن وحدت ملی و دیگری امنیت ملی را هدف قرارداده است ، دشمن دوست نداره مردمِ کشور ما متحد باشند ، دوست ندارد مسلمانان اعم شیعه و سنی زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند و باهم زندگی کنند.

حجت‌الاسلام درخشان به دردها و آلام مردم فلسطین و غزه پرداخت و ابراز کرد: رهبر انقلاب مسئله فلسطین را مسئله روز اسلام و دنیا خواندند و یازده ماه از جنگ غزه می گذرد، مشتار بیرحمانه ی بیش از چهل و یک هزار انسان بی گناه، که اکثرا کودک و زن هستند، با مقاومت و صبوری خودِ این مردم سپری شد و انصافا مقاومت و صبوری کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha