جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
اختتامیه

حوزه/ معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه‌های علمیه ما بیش از این باید قرآنی بشود، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، همه آن‌ها بیش از این باید با معارف قرآن مانوس شوند تا به هدایت و سعادت نزدیک‌تر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا، معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران، به صورت آنلاین در جلسه اختتامیه که در سومین روز از دوره تربیت ممتحن حفظ و قرائت قرآن کریم عصر روز پنجشنبه با حضور ۲۷ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان در مدرسه علمیه تخصصی فاطمه معصومه(سلام الله علیها) بندرعباس برگزار شد، بیان کرد: ما معتقدیم قرآن کریم کتاب جاودان آسمانی پیغمبر اسلام است، کتابی که همه اسرار در او نهفته است، حالا غواصانی می‌طلبد که این اسرار، گنجینه‌ها و دُرّها را به دست آوردند و برای استفاده بشریت برای راه گشایی از مسیر بشریت و انسانیت از اون بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه، اگر اسرار قرآن را بدانیم رازهای نهانی به دست ما خواهد رسید، افزود: هر چه بیشتر ما با قرآن انس داشته باشیم غور کنیم در آیات و مفاهیم قرآن، به رمز و رازهای پیشرفت، موفقیت، سعادت و خوشبختی بیشتر نزدیک می‌شویم.

حوزه‌های علمیه بیش از این قرآنی شود

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: قرآن کتابی است که استوارترین و محکم ترین راه هدایت و طریقه رسیدن به سعادت را به شما نشان می‌دهد، بعضی‌ها این‌گونه ترجمه کرده‌اند که استوارترین آدم‌ها با قرآن هدایت می‌شود، هر کدام از این دو را بپذیریم اهمیت قرآن و بی‌نظیر بودن هدایت‌های قرآنی را به ما نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه قرآن هدف کلی و نهایی را برای ما روشن کرده است، ادامه داد: مرحله اول آخرت گرایی یعنی هدف برای مومن و قرآن پژوه و قرآن باور، این باشد که اصل آخرت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا اظهار داشت: مرحله دوم وسیله و مرکب راهوار قرآنی برای رسیدن به هدف تقواست و مرحله سوم باید اهل حرکت جهادی، استقامت و ثبات‌قدم در مسیر باشید.

وی افزود: باید قیام و حرکت جهادی کرد، رحمت خدا بر حاج قاسم و شهید رئیسی این دو بزرگوار دو الگوی معاصر پیش روی چشم ما هستند، یکی در عرصه خدمت‌رسانی، سیاست و کارهای اجتماعی، یکی در عرصه‌ی نظامی و دفاعی، این دو عزیز خستگی نمی‌شناختند، شب و روز کار جهادی، چقدر پیش خدا عزیز و شهادت نصیبشان شد.

حوزه‌های علمیه بیش از این قرآنی شود

امام جمعه پارسیان با اشاره به اینکه، مرحله دیگر، آفت‌زدایی یعنی رفع آفاتِ طی طریق رسیدن به خدا می‌باشد، ادامه داد: اختلاف، کمیت گرایی و ترس ۳ آفت رسیدن به هدف والا است.

وی تاکید کرد: قرآن پژوهان و جامعه قرآنی باید جامعه را با قرآن آشناتر کنند، خودمان باورمندتر مفاهیم قرآن را دنبال کنیم اگر این خدمت را بتوانیم به جامعه بکنیم خدمت بی‌نظیری به بشریت کرده‌ایم، تمام بیچارگی‌ ما از دوری از قرآن و عمل نکردن به مفاهیم قرآنی است.

معاون امور حوزه‌های علمیه در پایان گفت: امیدواریم این نشست و این برنامه قرآنی دستاوردهای بسیار خوبی برای حوزه‌های علمیه دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و جامعه اسلامی ما داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha