جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
ساوه

حوزه/ مسئول نمایندگی کانون های فرهنگی هنری ساوه گفت:بیش از ۴۰۰ نفر از اعضای مساجد شهرستان ساوه در مسابقات قرآن کریم با عنوان نور شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،محمد مهدی کارکن، مسئول نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ساوه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم نور اظهارداشت: این مسابقات ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری، پایگاه های بسیج و محلات ساوه به مدت دو روز ۲۱ و ۲۲ شهریور ماه در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج در این مسابقات شرکت دارند، افزود: این عزیزان از ۳۰ مسجد فعال ساوه در این مسابقات شرکت و به مدت دو روز با هم به رقابت می پردازند.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه این مسابقات برای دومین سال به همت کانون های مساجد و با همکاری پایگاه های بسیج، شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه در حال برگزاری است، ادامه داد: این دوره از مسابقات در ۱۵ رشته و در دو گروه خواهران و برادران زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال از چهارشنبه ۲۱ شهریور در حال برگزاری است.

کارکن مجری برنامه را کانون فرهنگی هنری عبدالصالح مسجدباب الحوائج(ع) دانست و بیان کرد: رشته مسابقه زیر ۱۸ سال شامل قرائت تقلیدی، قرائت تحقیق، ترتیل، مکبری وقرائت نماز، حفظ یک جزء قرآن، اذان و دعا خوانی و رشته مسابقه بالای ۱۸ سال نیز شامل قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، دعاخوانی (الهی عظم البلا) و اذان است.

مسئول نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ساوه همچنین به برگزاری مسابقه ویژه خواهران اشاره کرد و گفت: ترتیل بالای ۱۸ سال، حفظ ۵ جزبالای ۱۸ سال، حفظ ۱ جز زیر ۱۸ سال و حفظ ۵ جز زیر ۱۸ سال نیز از دیگر بخش های این مسابقه است.

وی اضافه کرد: از هرمسجد ۱۵ نفر به صورت انفرادی و گروهی در این مسابقات شرکت کردند و کل امتیازات افراد فوق روی هم محاسبه و ۳ مسجد برتر در بخش گروهی معرفی می شوند.

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: در پایان این مسابقه نفرات اول تا سوم هر رشته نیز با اهدا لوح و هدایایی ازطرف سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری وشورای اسلامی شهرساوه اهدا میگردد.

کارکن در پایان ادامه داد: این مسابقات با هدف تشکیل ساختار قرآنی در مساجد، شناسایی استعدادهای بچه های مسجد و تقویت این استعدادها، جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و تقویت پایگاه های قرآنی مساجددر حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha