پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 12, 2024
5 - Copy.jpg

حوزه/ معاون فرهنگی - تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اردبیل از برگزاری دوره "تربیت ممتحن حفظ و قرائت قرآن کریم" با حضور بیش از ۴۰ نفر از بانوان طلبه استانهای اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان در این استان خبر داد.

مهلقا حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، اظهار داشت: قرآن کتابی است که انسان هر چه با قرائت و نکات ارزنده آن انس پیدا می‌کند بیشتر تشنه معارف این معجزه الهی می‌شود چرا که به یقین معارف قرآنی در هر نقطه و زمانی بروز بوده و پاسخگوی تمامی مسائل اجتماعی است.

وی افزود: بر اساس سفارش‌هایی که از سوی ائمه معصومین(ع) در قرائت و فراگیری معارف قرآنی شده است عجین‌شدن با این معجزه الهی هم سلامتی جسم را تضمین می‌کند و هم آرامش و زندگی آرمانی را برای انسان به ارمغان می‌آورد.

معاون فرهنگی - تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اردبیل، بیان داشت: امروزه جوامع اسلامی و حتی بسیاری از مردمان جوامع غربی تشنه معارف قرآنی هستند اما شکل‌گیری دولت کشورهای غربی که بر پایه یکسری افکار شیطانی می‌باشد مانع از رسیدن این معارف به مردمانشان شده و رفته رفته خانواده‌ها را به منجلاب بی‌عفتی می‌کشانند البته به‌طور قطع آثار معارف قرآنی و اهل بیت(ع) به لطف الهی به تمامی جهانیان صادر خواهد شد.

حسن‌زاده تصریح کرد: ما اگر لذت معارف قرآنی را به خانواده‌ها بچشانیم و مردم آثار بی‌نظیر قرآن را در زندگی زورمره‌شان لمس کنند بی‌شک سیره قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند و چه بسا بسیاری از معضلات خانوادگی به‌ویژه بحث خانمان‌سوز اختلافات زوجین و طلاق برچیده خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اردبیل، اظهار کرد: به‌منظور تقویت بحث قرآنی در بین طلاب و تربیت داور مسابقات قرآنی و نیز بر اساس دستورالعمل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، دوره "تربیت ممتحن حفظ و قرائت قرآن کریم" به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران اردبیل برای بانوان طلبه استانهای اردبیل، آذر غربی، آذر شرقی، زنجان و گیلان در حال برگزاری است.

وی گفت: استادان این دوره حجت‌الاسلام عزیزی و خانم‌ها معصومه کریمی و ژاله فیروزی بوده و بیش از ۴۰ نفر از طلاب خواهر استانهای همجوار در آن حضور دارند و زمان برگزاری دوره نیز ۲۱ تا ۲۳ شهریور خواهد بود.

اردبیل میزبان برگزاری "دوره تربیت ممتحن حفظ قرآن"

اردبیل میزبان برگزاری "دوره تربیت ممتحن حفظ قرآن"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha