چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
افتتاحیه دوره تربیت ممتحن

حوزه/ رئیس دانشکده علوم قرآن و حدیث بندرعباس گفت: حقانیت قرآن کریم را به دیگران معرفی و فاصله‌ای که میان قرآن خاصّتا با نسل جوان گرفته شده، برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین سعید فاطمی رئیس دانشکده علوم قرآن و حدیث بندرعباس در افتتاحیه دوره تربیت ممتحن حفظ و قرائت قرآن کریم که با حضور ۲۷ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان در مدرسه علمیه تخصصی فاطمه معصومه(سلام الله علیها) بندرعباس برگزار شد، با بیان اینکه، مسئله‌ای که به عنوان قله عبادات در میان آیات قرآن و احادیث گهربار و درربار اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته ساحت مقدس نورانی نماز است، ادامه داد: نمازی که قرآن می‌فرماید" اگر باشد هیچ منکری را شما در جامعه‌تان نمی‌بینید چرا که خاصیت نماز " ان الصلاه تنهی عن الفحشاء والمنکر" است.

فاصله میان قرآن و نسل جوان برطرف شود

وی خاطر نشان کرد: این نماز که قله‌ی عبادات، عمود، استوانه، ستون خیمه و عمارت اسلام معرفی شده، اجزاء و ارکانی دارد که یکی از اجزای آن سوره مبارکه حمد که شریعت اسلام، جایگزین، بدیل و نظیری از سُور قرآن را برای آن اجازه نداده است، سوره حمد ۷ آیه دارد که یکی از این آیات کلمه شریفه "اهدنا الصراط المستقیم" است.

رئیس دانشکده علوم قرآن و حدیث بندرعباس با اشاره به اینکه، فلسفه خلقت انسان، عبادت معرفی شده است افزود: در میان عبادات، نماز جایگاه رفیعی دارد، در میان نماز سوره مبارکه حمد در میان سوره حمد کلمه شریفه" اهدنا الصراط المستقیم" که طبق سخن پیامبر اکرم(ص)" صراط مستقیم" پیامبر اکرم(ص) و اهل‌ بیت(علیهم السلام) هستند.

وی با استناد به سخن پیامبر اکرم(ص) "برترین و بهترین امت من با قرآن مانوس‌اند، هم قرآن را می آموزند هم به دیگران آموزش می‌دهند، با قرآن خو گرفته و فاصله‌ای بین آن‌ها و قرآن وجود ندارد" تاکید کرد: همه ما باید در تلاش باشیم که حقانیت قرآن کریم را به دیگران معرفی و فاصله‌ای که میان قرآن خاصتا با نسل جوان گرفته شده را برطرف کنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری دوره تربیت ممتحن حفظ و قرائت، بالاخص خانم عباسی مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان، اظهار امیدواری کرد که ان شاءالله شاهد برکات و ثمرات این جلسات در استان‌ها باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha